اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره بازی های بومی و محلی:

فضای همدلی در جشنواره بومی و محلی جاری است

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره بازی های بومی و محلی گفت: فضای زندگی و همدلی در جشنواره بومی و محلی جاری است.

فضای همدلی در جشنواره بومی و محلی جاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، سجاد خوبدل عصر امروز در حاشیه افتتاحیه بازی‌های بومی و محلی که در پارک ائللرباغی ارومیه آغاز شد، اظهار داشت: با تصویب برگزاری جشنواره در جلسه داخلی سازمان، برگزاری جلسات متعدد هماهنگی بازی‌های بومی و محلی در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: این جلسات هماهنگی در رده‌های مختلف مدیریتی و اجرایی برگزار و تصمیمات اساسی در جلسه‌ای که در استانداری و به ریاست عیسی قنبری معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی، همچنین در جلسه‌ای با حضور دبیر فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی، اتخاذ شد.

خوبدل افزود: براساس توافقات انجام شده بنا بود این جشنواره به صورت بین‌المللی برپا شود، از همین رو با توجه به زمان محدود تا برپایی این جشنواره، با انجام مکاتبات رسمی با کشورهای همسایه این موضوع مطرح شد.

وی ادامه داد: از این میان کشور ترکیه با ارائه پاسخی اعلام داشت، با توجه به این نکته که استان همجوار ترکیه با ایران (استان وان) فاقد چنین تشکل یا بازی‌هایی است و سایر استان‌های برخوردار از غنای فرهنگ بومی و محلی نیز به دلیل بعد مسافت و هزینه‌های بالای آن قادر به شرکت در این جشنواره نیستند.

خوبدل اذعان داشت: جمهوری آذربایجان و اقلیم کردستان عراق با وجود پیگیری‌های متداول رسمی، از ارائه هرگونه پاسخی امتناع ورزیدند.

وی اضافه کرد: این جشنواره با هدف تبادل آداب و رسوم و معرفی داشته‌های فرهنگی و بومی استان که ریشه در سنن آذربایجان و فرهنگ اسلامی دارد، برگزار می‌شود و می‌کوشیم با حضور استان‌های شرکت‌کننده، این جشنواره به محلی برای تبادل فرهنگ‌های بومی و محلی تبدیل شود و به نوعی وحدت قومیت‌ها را در کشور به نمایش بگذارد.

خوبدل اظهار داشت: بی‌تردید فضای زندگی در این جشنواره جاری خواهد بود، وجود مناطق کردنشین و عشیره نشین در استان و حضور نمایندگان و فرهنگ و آداب و رسومشان در کنار نمایندگان استان‌های کردستان، گیلان، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی در این جشنواره همگی بیانگر توانمندی استان و بهترین فرصت برای خانواده‌ها و به خصوص جوانان است که از این طریق بر اطلاعات شخصی خود از فرهنگ، آداب و رسوم همچنین غذاها و پوشش سنتی استان‌ها بیفزایند.

وی عنوان کرد: استان آذربایجان غربی با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی در این فصل سال، بهترین جاذبه‌های توریستی را دارد و جشنواره، فرصت مغتنمی است که زیبایی نهفته در این گردهم‌آیی که همان حضور شهرها و استان‌های مختلف با مجموعه‌ای از پوشش‌ها و غذاهای محلی است با این موقعیت ممتاز تلفیق شده و خاطره‌ای فراموش نشدنی را خلق کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از خبرنگاران، اذعان داشت: رسانه‌ها یار و یاور ما و جامعه هستند، اگر تلاش این دوستان در انعکاس آنچه رخ می‌دهد نباشد، بی‌تردید تلاش ما برای برپایی چنین کار بزرگی و اهداف مورد نظر از برپایی آن که همان حضور سنن و آداب و بازی‌های بومی و اشاعه آن در جامعه است، نتیجه مطلوب نخواهد داشت.

انتهای پیام/61001/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول