اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رئیس کمیته مرکزی حج عربستان:

حبس و اخراج، جزای افرادی که غیرقانونی در موسم حج شرکت می‌کنند

اذعان مقامات سعودی به حضور غیر قانونی صدها هزار نفر از داخل عربستان در موسم حج، آنها را به اتخاذ تدابیر سختگیرانه‌ای سوق داده است که یک سال حبس برای عربستانی‌ها از جمله این مجازات است.

حبس و اخراج، جزای افرادی که غیرقانونی در موسم حج شرکت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، خالد الفیصل امیر مکه مکرمه و رئیس کمیته مرکزی حج عربستان از تدابیر و مجازات کسانی که قوانین و مقررات حج را نقض کنند خبر داده است که این مجازات به یک سال برای شهروندان عربستانی و اخراج فوری افراد مقیم عربستان می‌رسد.

مسئولان امارت مکه مکرمه و فرماندهان امنیتی در نشستی، درباره ساز و کار مجازات متخلفان در موسم حج امسال به بحث و بررسی پرداختند.

عبدالعزیز الخضیری، معاون امارت مکه مکرمه اعلام کرد: اقداماتی برای جلوگیری از تعداد حجاج فاقد مجوز و غیر قانونی اتخاذ شده و تدابیر دیگری هم برای مهار این معضل اتخاذ خواهد شد.

الخضیری اظهار داشت: وجود افراد فاقد مجوز در حج مشکلاتی را برای حجاج در هر سال به وجود می‌آورد.

وی افزود: ملاحظات و معضلات موسم حج سال‌های گذشته رصد شده که در موسم حج امسال از تکرار آنها از طریق اصلاح ایستگاه‌های شمارش و دیگر تدابیر برای جلوگیری از نفوذ حجاج فاقد مجوز جلوگیری خواهد شد.

وی اعلام کرد: از فناوری و دوربین برای کنترل این مراکز در موسم حج امسال استفاده خواهد شد.

الخضیری اظهار داشت: اقداماتی که قرار است انجام شود مبنی بر اجرای مجازات برای حجاج فاقد مجوز از طریق افزایش تلاش دستگاه‌های امنیتی برای کنترل گذرگاه‌ها و توقیف افراد متخلف است.

البته دستگاه‌های امنیتی سعودی مدعی شده‌اند توان مقابله با افراد فاقد مجوز حج و کسانی که قوانین را نقض کنند، دارند.

اخیراً وزیر حج عربستان به صراحت اعتراف کرده بود در موسم حج سال گذشته بیش از ۲ میلیون نفر از داخل عربستان به صورت غیرقانونی و بدون داشتن مجوز حج وارد مشاعر مقدسه و مکه مکرمه شده بودند.

این در حالی است که مقامات سعودی امسال، سهمیه حجاج کشورهای دیگر را 20 درصد کاهش داده‌اند و البته مدعی شده‌اند تعداد حجاج داخل این کشور، 50 درصد کاهش می‌یابد که به ادعای آنها امسال به جای 230 هزار نفر، حدود 104 هزار نفر به صورت رسمی و با داشتن مجوز در حج شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول