اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

سومین دوره تربیت مربی فیض نور برگزار می‌شود

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: مرحله مقدماتی سومین دوره تربیت مربی فیض نور ویژه دومین گروه از اساتید و دانش‌آموختگان سطح 3 حوزه‌های علمیه مناطق خاص کشور برگزار می‌شود.

سومین دوره تربیت مربی فیض نور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران حجت‌الاسلام سیدمحمود صانعی زمان برگزاری این دوره را 20 تا 22 شهریور ذکر کرد و اظهار داشت: این دوره آموزشی با هدف تربیت‌مربی توانمند برای پاسخگویی به شبهات و سئوالات مطرح شده از سوی دشمنان اهل‌بیت(ع) برگزار می‌شود.

وی افزود: در راستای تقویت مبانی اعتقادی طلاب و ارتقاء سطح آشنایی آنان با شیوه‌های ترویج معارف دین در مناطق خاص، ضروری است ابتدا اساتید و مربیانی در این زمینه تربیت شوند که دوره‌های فیض نور به منظور تامین این نیاز و در پاسخ به تقاضای مدیران حوزه‌های علمیه اجرا می‌شود.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به ویژگی‌های دوره تربیت مربی فیض نور اظهار داشت: این دوره در سه مرحله مقدماتی، متوسطه و تکمیلی خواهد بود که مراحل مقدماتی و تکمیلی به صورت حضوری و مرحله متوسطه آن غیرحضوری و در قالب آموزش‌های مجازی و مکاتبه‌ای از طریق ارسال لوح فشرده، جزوات آموزشی و کتاب برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام صانعی با تاکید بر اینکه اهتمام به حفظ وحدت و پرهیز از طرح مباحث اختلافی، راهبرد اصلی دوره به شمار می‌رود، بر اهمیت اتحاد و اجتناب از تفرقه اشاره کرد و گفت: اکنون که دشمنان اسلام تنها راه مقابله با جوامع اسلامی را ایجاد اختلاف می‌دانند، لازم است در همه برنامه‌ها نسبت به این مهم توجه جدی شود.

مدیر تبلیغ حوزه‌های علمیه خواهران ضمن تبیین عناوین آموزشی دوره فیض نور، بر ضرورت آشنایی بیشتر شرکت‌کنندگان با مباحث کلامی، فقهی، تاریخی، شبهات رایج و شیوه‌های مناظره اشاره کرد و گفت: برای مرحله مقدماتی چهار موضوع معیارهای ایمان و کفر، اصول فقه مقارن، امامت و روش فهم حدیث پیش‌بینی شده است که رویکرد اصلی آن به صورت مقارنه‌ای و تطبیقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه سومین دوره از دوره‌های تربیت مربی فیض نور برای مربیان واجد شرایط 105 مدرسه 15استان کشور برگزار می‌شود افزود: 75 نفر از اساتید و دانش‌آموختگان استان‌های بوشهر، کرمان، ایلام، کردستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، فارس و خوزستان در گروه اول شرکت داشتند و در گروه دوم 60 مربی دیگر از استان‌های آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان شرکت خواهند کرد.

انتهای پیام/2258/ش/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول