اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی دوره سوم نیشابور خواستار شد

تصویب برخی قوانین مصونیتی برای اعضای شوراهای اسلامی

رئیس شورای اسلامی دوره سوم نیشابور گفت: نیاز است که مجلس شورای اسلامی قوانین مصونیتی برای اعضای شوراهای اسلامی تصویب کند.

تصویب برخی قوانین مصونیتی برای اعضای شوراهای اسلامی

به گزارش خبرنگار فارس از نیشابور، شکرالله رستمی امروز در مراسم تودیع شورای اسلامی دوره سوم شهرهای تابعه شهرستان نیشابور که به نمایندگی از شورای شهرهای هفت‌گانه شهرستان سخن می‌گفت، افزود: شورای شهر نیازمند این است که در قسمت مشاوره و مطالعات دارای بودجه باشد.

وی در تبیین آسیب‌شناسی شوراها، اظهار داشت: اگر ما به ترکیب شوراهای اول تا چهارم توجه کنیم تغییرات فاحشی دیده می‌شود به طوری که خیلی از اعضای شوراهای قبلی در شوراهای بعدی حضور ندارند یعنی با عدم اقبال عمومی مواجه یا منصرف می‌شوند.

این وکیل دادگستری معتقد است: آن مصونیتی که برای نمایندگان مردم در شورای شهر باید پیش‌بینی شود، نشده و در اصل جایگاه رفیع پارلمان محلی دیده نشده است در حالی که قوانین برای برخی مسئولان چون نمایندگان مجلس، قضات و وکیلان مصونیت‌هایی قائل شده است.

رستمی با اشاره به اینکه نیاز است که مجلس شورای اسلامی قوانین مصونیتی برای اعضای شوراهای اسلامی تصویب کند، خاطرنشان کرد: این مصونیت سبب می‌شود تا اعضای شورا بتوانند با فراغت خاطر به مسئولیت خود بپردازند.

وی با بیان اینکه باید سعی کرد مطالعات قانونی در خصوص مسائل کرد و بعد طرح و برنامه داد، تاکید کرد: باید آموزش‌های لازم توسط وزارت کشور به شوراها داده شود و برگزاری کارگاه یک روزه در استانداری‌‌ها کافی نیست.

وی تصریح کرد: به‌خاطر اینکه در خصوص برخی وظایف قانون شرعی وجود ندارد دیده شده که برخی کاندیداهای شورا مطالبی را وعده می‌دهند که خارج از توان و اختیارات آن‌ها است.

رستمی در ادامه گزارشی از عملکرد شورای دوره سوم شهر نیشابور را ارائه داد.

انتهای پیام/2202/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول