اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجلس:

‌سبک زندگی باید در کشور مورد کاوش عمیق‌‌ قرار ‌گیرد‌

رئیس مجلس شورای اسلامی ‌با بیان اینکه فکر دینی ما ریشه‌‌ در ‌توجه به نماز دارد، گفت: اصل موضوع سبک زندگی باید در کشور ما مورد کاوش عمیق‌‌ قرار ‌گیرد.

‌سبک زندگی باید در کشور مورد کاوش عمیق‌‌ قرار ‌گیرد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی لاریجانی لحظاتی پیش در مراسم بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در خرم‌آباد گفت: هر ساله مبلغ‌ زیادی اعتبار برای دانشگاه‌های ما در سطح کشور اختصاص داده می‌شود اما متأسفانه در بحث مدارس علمیه و مساجد، این طوری نبوده ‌و این در حالیست که ماموریت ذاتی دانشگاه‌ها علم است اما ماموریت حوزه‌های علمیه و مساجد صیانت از دین است.

وی افزود: در هر شهری که یک مدرسه علمیه و مسجد پر رونق وجود داشته باشد و ائمه جماعت وقتی برای جوانان بگذارند، شرایط شرع از نظر فرهنگی کاملاً تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ‌نماز و سبک زندگی یک موضوع بسیار مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد، ‌تصریح کرد: ما در مورد سبک زندگی از منظر اسلامی خیلی کار نظام‌یافته‌ای انجام نداده‌ایم‌.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سبک زندگی اصولاً در تمدن‌های مهم و یا نمونه‌های دیگر پرورش داده شده بود و این سبک زندگی بیشتر متاثر از غرب است که شکل گرفته است، اضافه کرد:‌ به دلیل اینکه تفکر اسلامی در کشور ما ریشه دارد اما از آن هم متاثر هستیم که وارد جوامع ما شده است.

لاریجانی با بیان اینکه اصل سبک زندگی از بعد فردی و اجتماعی باید مورد توجه قرار گیرد، تاکید کرد: ‌هر سبک زندگی که در نظر گرفته شود یک زیربنای فکری دارد و سبک زندگی شکل عملیاتی یک فکر نظری است.

وی اظهار داشت: بعضی از متفکرین به فلسفه سبک با حیات اسلامی پرداخته‌اند که در فلسفه زندگی از منظر اسلامی سعادت محور است، هم از بعد فردی و هم از بعد اجتماعی سعادت است.

رئیس مجلس با بیان اینکه باید سعادت را در منظر اسلامی به پیشرفت و تکامل علمی و اصلی توصیف کرد، تصریح کرد: در نظام غربی سعادت به این معنا نداریم بلکه یک نوع جدایی بین دین و سیاست داریم و به دین به عنوان یک عامل آرامش‌بخش نگاه می‌شود.

وی افزود: با دین ما می‌توانیم سعادت جست‌وجو کنیم وجوه اجتماعی به وجوه فردی اولویت دارد و دین به هر دو می‌پردازد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نماز ستون و میزان دین آمده است یا نماز مثل نهر آبی است که گناهان در آن شسته می‌شود اگر این گونه است باید جلوه‌های آن را در زندگی فردی و اجتماعی دید.

لاریجانی افزود: جلوه‌های دین در جامعه باعث ترویج آن امر در دنیا می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: مشکلی که در دنیای امروز به وجود آمده است و وا‌قعیت دارد و در غرب هم بیشتر است دوری از تفکر معنوی و دور افتادگی انسان‌ها از زندگی واقعی خودشان است.

لاریجانی با بیان اینکه فکر دینی ما ریشه‌ای در همین توجه معنوی یعنی نماز است، گفت: اصل موضوع سبک زندگی باید در کشور ما مورد کاوش عمیق‌‌ قرار ‌گیرد.

‌انتهای پیام/2304/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول