اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر ارشاد در اجلاس سراسری نماز:

22 پیام رهبری درباره نماز را به دیده جان می‌خریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 22 پیام رهبری درباره نماز را به دیده جان می‌خریم.

22 پیام رهبری درباره نماز را به دیده جان می‌خریم

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، علی جنتی لحظاتی پیش در مراسم بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در خرم‌آباد‌ گفت: عالم کائنات را اگر به دیده جان نگاه کنیم همه در ستایش برای مهبوت و سپاس عاشقانه و خاضعانه آرام می‌گیرند و ستایش می‌کنند.

وی با بیان اینکه ‌آیا می‌شود کائنات ستایش کنند و اشرف مخلوقات از این ستایش بی‌نصیب بمانند، اظهار داشت: گرایش انسان به معنویت ریشه در خصلت او دارد و نماز و نیایش جویبار زلالی است که ریشه‌های حقیقت‌جویی را در نهاد انسان آبیاری می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نماز محکم‌ترین رشته میان عبد و مولاست، تصریح کرد: نماز رشته‌ای است که میان عبد و روح ملکوت انسان را پیوند می‌زند.

جنتی اظهار داشت: مردمی که دل به حقیقت سپرده‌اند نماز را از جان دوست دارند زیرا که با اقامه نماز دل آرام می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه نماز انسان را پاک و زلال می‌کند، گفت: نماز جامعه را به سوی پاکی و زلالی می‌برد و وقتی درهای مسجد به سوی بندگان باز است هیچ وقت آن انسان به سمت  بدی نمی‌رود.

جنتی ‌با بیان اینکه امروز در بحث مساجد، در جاهای مختلف مشکل وجود دارد که باید این مشکل برطرف شود، اضافه کرد: در فرهنگ دینی ما رمز مسلمانی، نمازگزاری است و این مرز را باید مرزبانی کرد.

وی با بیان اینکه ‌نماز نشانه مسلمانی است و اگر این نشانه محدود و کمرنگ شود نشانه‌ای از مسلمانان باقی نمی‌ماند، تصریح کرد: دشمنان نماز، در بیرون از مرزهای کشور بلکه در میان خودمان هم وجود دارند زیرا عمود دین نماز است.

جنتی خاطرنشان کرد: بنابراین به اندازه دین، دشمن وجود دارد و دین نمازگزار واقعی است زیرا نماز محراب و مسجدی نمی‌خواهد، دل‌ها و زبان‌هایی می‌خواهد که از روی صدق سخن بگویند.

جنتی یادآور شد: برماست که مسجدهای آباد و معراج‌های زیبا بسازیم اما بدانیم که این نیمه کوتاه کار است و نیمه طولانی امانت‌داری مبلغان و منادیان نماز است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: در ایران هرکسی خدمتی به نماز دارد عضو این ستاد است و شورای دینی نیز عضو کوچکی از ستاد نماز است.

وی افزود: باید بکوشیم که از همه ابزارهای موجود مانند کتاب، سینما، رسانه و غیره استفاده کنیم.

جنتی تاکید کرد: منشور ما در این راه خداپسندانه 22 پیام رهبری در این اجلاس است که هرکدام را به دیده جان می‌خریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اذعان داشت: وزارت فرهنگ و ارشاد گام‌های بزرگی در این زمینه برداشته است و همه ارگان‌ها به این اعتقاد دارند که بویژه در قشر جوان آسان‌تر و نتیجه آن بیشتر است.

وی افزود: خواسته جوانان زبانی نرم است، و ویژگی‌هایی که در حوزه فرهنگ و هنر بیشتر یافت می‌شود به ویژه در فرهنگ و هنر ایرانی که سرشار از آموزهای اخلاقی است.

جنتی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه و مسابقات، هدایت پژوهش‌های کاربردی برگزاری دوره‌های نماز و تجلیل از برگزار کنندگان ترویج فرهنگ رفیع نماز از برنامه‌های این وزارت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیست و دومین اجلاس سراسری نماز امروز با موضوع بخش زندگی انتخاب شده این امر یکی از موارد مورد تائید مقام معظم رهبری است و ما باید سبک زندگی خودمان را از نماز و محتوای رفیع آن الهام بداریم.

جنتی گفت: من در طول دو دوره ماموریتی که در کویت داشتم 1250 مسجد در این کشور وجود دارد.

انتهای پیام/85001/ش40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول