اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یزد میزبان شانزدهمین کنگره شیمی ایران خواهد بود

دبیر شانزدهمین کنگره شیمی ایران از برگزاری این کنگره به میزبانی استان یزد خبر داد.

یزد میزبان شانزدهمین کنگره شیمی ایران خواهد بود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدعلی امراللهی پیش‌ از‌ ظهر چهارشنبه در نشست خبری شانزدهمین کنگره ملی شیمی ایران اظهار داشت: از 20 اسفند ماه سال گذشته تا 20 خرداد ماه سال جاری، 2 هزار و 35 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که یک‌هزار و 772 مقاله پس از داوری‌ها مورد پذیرش قرار گرفت.

وی با بیان اینکه هزینه شرکت در این جشنواره برای دانشجویان 200 و برای اساتید دانشگاه 320 هزار تومان است، افزود: هزار و 480 اثر از مجموع مقالات ارسال شده، پذیرفته شده نهایی هستند که در قالب سخنرانی و پوستر ارائه خواهند شد.

امراللهی خاطرنشان کرد: از مجموع هزار و 480 مقاله پذیرفته شده در کنگره، 703 مورد به صورت سخنرانی و بقیه در قالب پوستر ارائه خواهد شد.

وی بیان کرد: افتتاحیه این کنگره ملی صبح شنبه، 16 شهریور ماه در سالن غدیر دانشگاه یزد خواهد بود و از بعد ‌از ظهر شنبه به مدت دو روز، مقالات، برای شرکت‌کنندگان تشریح خواهد شد.

امراللهی با اشاره به محورهای کنگره خاطرنشان کرد: این کنگره در گرایش‌های شیمی تجزیه، نانو شیمی، شیمی معدنی، شیمی عالی، آموزش شیمی و شیمی تجربی اقدام به پذیرش مقاله کرده است.

وی یادآور شد: در گرایش شیمی تجزیه 395 مقاله، در نانو شیمی 285 مقاله، شیمی معدنی 185 مقاله و .... پذیرفته شده که شیمی تجزیه و شیمی آلی بیشترین استقبال را داشته‌اند.

رئیس پارک علم و فناوری یزد در بخش دیگری از این نشست با اشاره به سرقت‌های علمی و فروش پایان‌نامه و تحقیق در بسیاری از مغازه‌ها، عنوان کرد: در حاشیه این همایش، کارگاه‌هایی با عنوان اخلاق علمی برگزار می‌شود که در آن درکتر زلفی‌گل، رئیس دانشگاه همدان به سخنرانی خواهد پرداخت.

امراللهی همچنین از برگزاری کارگاه علمی و نقد علمی، کارآفرینی و ... در حاشیه این کنگره خبر داد و افزود: برای شرکت‌کنندگان در این کنگره، برنامه یزدگردی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه این کنگره از سال 1365 آغاز شده و نخستین دوره آن در سال 65 برگزار شد، عنوان کرد: نخستین دوره این کنگره 400 شرکت کننده داشت و 50 مقاله در آن ارائه شد و پانزدهمین کنگره نیز در سال 90 در همدان برگزار شد.

امراللهی بیان کرد: هفدهمین کنگره در دانشگاه رفسنجان و هجدهمین دوره آن نیز در دانشگاه سمنان برگزار خواهد شد.

وی در این نشست همچنین به تشریح چگونگی روند پیشرفت علم در ایران و استان یزد پرداخت و گفت: ایران اکنون 1.6 درصد تولید علم دنیا را انجام می‌دهد و در میان کشورهای در حال توسعه از ترکیه جلوتر اما از هند و برزیل چند گام عقب‌تر است.

به گزارش فارس، شانزدهمین کنگره ملی شیمی ایران از 16 تا 18 شهریور ماه در دانشگاه یزد برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2464/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول