اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط یگان حفاظت محیط زیست تایباد صورت گرفت

کشف 5 پرنده در معرض انقراض در وضعیتی بسیار اسف‌بار از قاچاقچیان

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد از کشف پنج بهله گونه حمایت شده بالابان در این شهرستان خبر داد.

کشف 5 پرنده در معرض انقراض در وضعیتی بسیار اسف‌بار از قاچاقچیان

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، محمد مظلوم‌پناه گفت: برابر گزارش موثق مردمی و دوستدار طبیعت درخصوص جابه‌جایی پرندگان شکاری توسط یک دستگاه اتوبوس از مقصد افغانستان به سمت مشهد، مامورین یگان حفاظت به اتفاق ریاست آگاهی این شهرستان به محل مراجعه و پس از بازرسی موفق به کشف پنج بهله پرنده شکاری از نوع بالابان شدند که به شیوه‌ای ماهرانه پا و بال‌های آن‌ها بسته و چشمهایشان نیز دوخته شده بود.

وی ضمن ابراز تاسف از این رفتار غیراخلاقی متخلفین افزود: جفایی که به این پرندگان شده توان حرکت و هرگونه سر و صدا را از آن‌ها سلب کرده بود.

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد خاطرنشان کرد: در این خصوص پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارسال شد و پرندگان مکشوفه نیز با مساعدت شبکه دامپزشکی در حال تیمار و مداوای پرندگان هستند.

وی همچنین از تعامل قابل تقدیر شبکه دامپزشکی، فرماندهی و پرسنل اداره آگاهی شهرستان سخن گفت و افزود: بالابان در لیست سرخ ( Red list ) اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN ) و در طبقه گونه‌های در خطر انقراض (EN) قرار دارد.

رئیس حفاظت محیط زیست تایباد تصریح کرد: قانونگذار به استناد تبصره دو ماده 13 قانون شکار و صید، هر کس را که مبادرت به زنده‌گیری، شکار، خرید، فروش، حمل و نگهداری و صدور پرندگان شکاری از قبیل شاهین، بحری، بالابان و دلیجه کند علاوه بر محکومیت به حداکثر مجازات حبس مقرر در این ماده که به‌مدت سه سال است به جزای نقدی از یک میلیون و 800 هزار ریال تا 20 میلیون ریال محکوم می‌شود.

انتهای پیام/2202/م/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول