اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان استاندارد جهانی حلال در ایران:

خراسان رضوی ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات غذای حلال دارد

نماینده سازمان استاندارد جهانی حلال در ایران گفت: خراسان رضوی با توجه به ظرفیت‌های مناسبی که دارد، می‌تواند در زمینه غذای حلال و صادرات آن به کشورهای دیگر ورود مناسبی داشته باشد.

خراسان رضوی ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات غذای حلال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، عبدالحسین فخاری شب گذشته در مراسم افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی غذا و صنایع وابسته اظهار داشت: ایران با داشتن 98 درصد جمعیت مسلمان، استاندارد حلال را به صورت 100 درصدی رعایت می‌کند و می‌تواند یک الگو برای دیگر کشورها در این زمینه باشد.

وی تصریح کرد: باید از این امتیاز مانند یک مشعل درخشان استفاده کرد تا بتوان به صادرات غذا به کشورهای مسلمان دیگر رونق داد چراکه استاندارد حلال در ایران به طور کامل رعایت می‌شود.

نماینده سازمان استاندارد جهانی حلال در ایران با اشاره به این‌که استان خراسان رضوی 40 درصد از نیاز غذایی کشور را می‌تواند با استفاده از ظرفیت‌های خود تامین کند، خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات نیز نزدیکی این استان به کشورهای آسیای میانه می‌تواند یک امتیاز مثبت به حساب بیاید.

فخاری ادامه داد: اقلیم خراسان رضوی برای کشاورزی در زمینه‌های ویژه بسیار مناسب است و می‌توان برای گسترش صنعت غذا در این استان اقدامات مناسبی انجام داد.

وی افزود: در حال حاضر تعاملات مناسب اقتصادی که میان ایران و افغانستان به عنوان دو کشور مسلمان‌نشین وجود دارد، می‌تواند موجبات صادرات بیشتر مواد غذایی را از این استان فراهم کند.

انتهای پیام/2202/م20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول