اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر لامرد در دوره سوم مطرح کرد

طراحی برنامه‌های شورای سوم در افق 1404

رئیس شورای اسلامی شهر لامرد در دوره سوم گفت: شورای سوم، با تطبیق نیازها و چالش‌های فراروی شهر، برنامه‌های خود را با هدف تامین زیرساخت‌ها بر محور لامرد در افق 1404 طراحی کرد.

طراحی برنامه‌های شورای سوم در افق 1404

علی قسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در لامرد به مهم‌ترین کارهای انجام شده در دوره سوم شورای این شهر اشاره کرد و اظهار داشت: شورای سوم، با تطبیق نیازها و چالش‌های فراروی شهر برنامه‌های خود را با هدف تامین زیرساخت‌ها بر محور لامرد در افق 1404 طراحی کرد که حاصل آن اقدامات و خدمات ارزشمندی در زمینه مدیریت زمین، فضای سبز، آسفالت معابر شهر، نوسازی بافت‌های فرسوده با اعمال سیاست‌های تشویقی شورا، جداسازی آب فضای سبز از شبکه آب مصرفی، روشنایی بلوارها و میادین، تملک املاک در مسیر خیابان‌های شهر، لبه‌گذاری و ... بود.

وی افزود: در موضوع مدیریت زمین با رفع اشکالات قانونی و تسریع در تفکیک زمین از روند فزاینده افزایش قیمت جلوگیری کردیم و با پیگیری‌های شبانه‌روزی در استان و تهران محدوده قانونی شهر را با اصلاح طرح‌تفصیلی افزایش دادیم تا عرضه و تقاضا با یکدیگر برابر شود و از توان شهروندان برای تامین زمین و به تبع آن مسکن کاسته نشود.

قسمی ادامه داد: در موضوع فضای سبز با اقدامات شهرداری و شورا در افزایش بوستان‌های محله‌ای و توزیع عادلانه آنها بین محلات و همچنین اصلاح فضای سبز معابر، سرانه فضای سبز شهری از حدود 1.5 مترمربع به بیش از 12 متر مربع افزایش یافت که در نوع خود بی‌نظیر است.

رئیس پیشین شورای اسلامی شهر لامرد اضافه کرد: آسفالت که یکی از آرزوهای شهروندان بود و به عنوان نخستین اولویت شورا در بودجه دوره سوم مطرح و همیشه بخش عظیمی از بودجه را می‌بلعید، حدود 90 تا 95 درصد از معابر شهر به متراژ یک‌میلیون متر مربع با هزینه‌ای نزدیک به 10 میلیارد تومان انجام شد که در حقیقت یک نهضت بود.

این عضو شورای سوم در ادامه گفت: هرچند تمام تلاش‌ها صورت گرفت تا پرونده آسفالت شهر بسته شود اما این آرزو به دل اعضای شورا ماند چراکه رشد بسیار سریع شهری و افزایش بی‌سابقه ساخت و سازها که محلات و شهرک‌های جدیدی را شکل داده و همچنین نبود نقدینگی کافی و افزایش نجومی قیمت قیر (به علت فشار تحریم‌ها بر کشور) در عمل این امکان را از شورای شهر گرفت.

قسمی تصریح کرد: جا دارد از تمام شهروندان به ویژه ساکنان محلاتی که هنوز خاکی مانده و در انتظار آسفالت است پوزش بطلبم.

انتهای پیام/2448/ق30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول