اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پیشین شورای شهر مرودشت:

وظایف شوراها فراتر از اختیارات آن‌هاست

رئیس پیشین شورای شهر مرودشت گفت: وظایف قانونی که برای شورا مشخص شده فراتر از اختیارات اعضای شوراهاست.

وظایف شوراها فراتر از اختیارات آن‌هاست

چنگیز نجاتی امروز در حاشیه مراسم تجلیل از اعضای شورای سوم اسلامی شهر مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان اظهار کرد: وظایف قانونی که برای شورا مشخص شده فراتر از اختیارات اعضای شوراهاست که با تحقق مدیریت واحد شهری این نقص جبران می‌شود.

وی افزود: در شورای شهر سوم تلاش کردیم وظایف نظارتی خود را انجام دهیم و خروجی آن پروژه‌های عمرانی و فرهنگی بوده که در شهر شکل گرفته، این پروژه‌ها مدیون تلاش شورا و کارکنان خدوم شهرداری است.

رئیس پیشین شورای شهر مرودشت اضافه کرد: اگر در شورا خدمتی انجام گرفته است بدون شک لطف خداوند بوده و اگر بیش از این کاری انجام نشده است صادقانه اعتراف می‌کنیم که توانمان بیش از این نبوده است. 

نجاتی ادامه داد: پروژه‌های بسیاری در شهر انجام شد اما به این نکته باید توجه داشت که به محض اتمام یک پروژه و برطرف کردن یک نیاز نباید انتظار پایان خواسته‌ها را داشت چراکه بلافاصله نیازی‌های جدیدی مطرح می‌شود. 

وی اضافه کرد: زمانی که پول و درآمد باشد کار نیز انجام می‌شود اما اگر شهرداری منابع مالی نداشته باشد باید به مردم نه گفت و این نه گفتن جرأت بسیار می‌خواهد، بنابراین لازم است شورا و شهرداری به فکر درآمد پایدار باشند.

رئیس شورای سوم شهر مرودشت تصریح کرد: اعضای شورای چهارم باید فرصت‌ها را غنیمت بشمارند و به این نکته توجه کنند که شورا یک نهاد مطالبه‌گر بوده که این روزها تبدیل به یک نهاد پاسخگو شده است.

نجاتی خاطرنشان کرد: شهرداری مرودشت در چند سال اخیر با مشکلات مالی زیادی روبه‌رو بود اما در راستای منافع فرهنگی شهر زمین مصلای نماز جمعه را که بالغ بر 10 میلیارد تومان قیمت داشت به ستاد اقامه نماز اهدا کرد.

این کارشناس ارشد حقوقی در مورد مشکلات ناشی از عدم وجود مدیریت واحد شهری گفت: دستگاه‌ها و ادارات دولتی باید برنامه‌های عمرانی خود را با شهرداری هماهنگ کنند اما در مرودشت شهرداری دنباله‌رو دستگاه‌های دیگر است و هر زمان که می‌خواهیم کاری هماهنگ انجام پذیرد بر سر شهرداری و شورا منت می‌گذارند و همکاری نمی‌کنند.

انتهای پیام/2448/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول