اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

دوران دفاع مقدس یک دانشگاه واقعی بود

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک دانشگاه به معنای واقعی کلمه خواند و گفت: ابعاد مختلف زندگی و سیره عملی شهدا و رزمندگان در جبهه‏ها نباید به فراموشی سپرده شود.

دوران دفاع مقدس یک دانشگاه واقعی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در جلسه برنامه‏ریزی برگزاری برنامه‏های بزرگداشت هفته دفاع مقدس شهرستان دماوند در سالن اجتماعات شماره دو فرمانداری این شهرستان اظهار داشت: تاریخ گذشته هر کشور و به خصوص نقاط برجسته و موفقیت‏آمیز آن، در ساخت آینده آن کشور تأثیرگذار است.

وی گفت: دوران هشت سال دفاع مقدس برگ زرینی در تاریخ معاصر ماست که باید ارزش‏ها و دستاوردهای آن نه فقط در زمان کنونی، بلکه برای نسل‏های آینده هم حفظ شود.

افشارنادری افزود: در بسیاری مقاطع تاریخی شاهد شکست و تحقیر بودیم که باید از آنها عبرت گرفت، اما موفقیت‏های تاریخی باید صیانت شوند.

وی با اشاره به کلامی از امام خمینی (ره) که «جنگ برای ما نعمت بود»، بیان داشت: شاید آن زمان و با وجود درگیر شدن بسیاری از نیروهایی که می‏توانستند در عمران و آبادانی کشور تأثیرگذار باشند در جنگ، کسی مفهوم این جمله را به درستی درک نکرد.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: اما امروز و پس از گذشت بیش از دو دهه از پایان جنگ تحمیلی، شاهد آن هستیم که دستاوردهای درخشان کشور در عرصه‏های مختلف حاصل سختی‏های دوران جنگ است.

وی خاطرنشان کرد: اینکه امروز دشمنان در تعرض به کشورهای مسلمان منطقه تعلل می‏کنند، خود حاکی از تسری یافتن فرهنگ ایثار و شهادت رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

دشمنان از شیوه‏های غیرانسانی در جنگ استفاده کردند

افشارنادری اضافه کرد: دفاع ما مقدس بود، چرا که دشمنان علاوه بر بهره‏جستن از توان بیش از 40 کشور بر ضد نظام اسلامی، از تمامی شیوه‏های غیر انسانی در جنگ استفاده کردند؛ اما در مقابل رزمندگان اسلام در بدترین شرایط هم مرتکب اعمال منافی حقوق بشر نشدند.

وی تصریح کرد: این‏ها همه برای نظام اسلامی ارزش است که باید در حفظ و صیانت از آنها کوشا بود.

دوران دفاع مقدس یک دانشگاه واقعی بود

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند دوران هشت ساله دفاع مقدس را یک دانشگاه به معنای واقعی کلمه توصیف کرد و گفت: شهدا و رزمندگان جبهه‏‌های نبرد حق علیه باطل سرشار از ارزش‏ها هستند که نباید ابعاد مختلف زندگی و سیره عملی آنان در جبهه‏ها به فراموشی سپرده شود.

وی تصریح کرد: هفته دفاع مقدس فرصتی برای تبیین و تشریح هر چه بیشتر این ارزش‏ها است.

افشارنادری ابراز امیدواری کرد؛ با اجرای برنامه‏های متنوع بتوان ارزش‏های آن ایام، دستاوردها و رشادت‏های رزمندگان و رموز پیروزی در جبهه‏ها را به همگان به خصوص نسل‏های جدید انقلاب تسری داد.

وی در خاتمه تقارن هفته دفاع مقدس با ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‏ها را فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برشمرد.

انتهای پیام/2568/ط30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول