اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار لرستان:

عملیات ساخت مصلی و حوزه علمیه در تمام شهرستان‌های لرستان در حال انجام است

استاندار لرستان گفت: در تمام شهرستان‌های استان عملیات ساخت دو مکان مذهبی مصلی و حوزه علمیه با پیشرفت چشم‌گیری در حال انجام است.

عملیات ساخت مصلی و حوزه علمیه در تمام شهرستان‌های لرستان در حال انجام است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حبیب‌‌الله دهمرده صبح امروز در بیست و دومین اجلاس سراسری نماز که در خرم آباد در حال برگزاری است، گفت: در استان لرستان هیچ شهرستانی وجود ندارد که ساخت یک مصلی و یک حوزه علمیه در آن شروع نشده باشد به طوری که روند پیشرفت این پروژه‌ها با سرعت چشمگیری در حال پیگیری است.

دهمرده با اشاره به اینکه مردم ولایی لرستان برای دفاع از ارزش‌ها در همه زمینه‌ها دارای رکورد و نصاب هستند، گفت: تمام اقداماتی که ما داریم انجام می‌دهیم با آنچه کشور و منزلت این مردم ولایی ایجاب می‌کند بسیار فاصله دارد، اما هم‌اکنون 25 مرکز علمی با 80 هزار دانشجو در این استان فعال است.

وی ادامه داد: استان لرستان از نظر صادرات دارو نیز در کشور یکه‌تاز است به طوری که 50 درصد صادرات داروی کشور مربوط به این استان است.

استاندار لرستان با اشاره به پرباران بودن این استان پس از سه استان شمالی کشور گفت: با وجود 13 میلیارد متر مکعب روان آب در سطح استان، ضرورت احداث سدها در این استان به خوبی به چشم می‌آید به طوری که 19 پروژه سد هم‌اکنون پیش‌بینی شده که 13 سد آن در حال اجراست و بلندترین سد بتونی جهان که خود یک رکورد جهانی به حساب می‌آید در 60 کیلومتری خرم‌آباد در حال انجام است.

رئیس ستاد برگزاری بیست و دومین اجلاس سراسری نماز در ادامه با اشاره به اینکه دیار ولایی لرستان همیشه پیشتاز در محور دفاع از آرما نهای امام، نظام، انقلاب و رهبری بوده، افزود: با وجود آنکه این استان در دفاع مقدس مستقیماً درگیر جنگ نبوده، اما 23 هزار شهید، آزاده و جانباز سرافراز تقدیم انقلاب کرده که بازهم نسبت به مساحت و جمعیت آن در کشور یک رکورد محسوب می‌شود.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه طبق اطلاعات و آماری که امروز از دبیرخانه اجلاس به دست من رسیده، آمار تعداد مقالات علمی ارسال شده به دبیرخانه اجلاس نسبت به سال‌های گذشته بیش از دو برابر است، افزود: این امر نشان دهنده تلاش‌ها و زحمات تمام همکاران و دست‌اندرکاران این اجلاس است که از همین‌جا از همه آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

لازم به ذکر است اجلاس سراسری نماز صبح امروز با قرائت پیام مقام معظم رهبری توسط امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در استان آغاز به کار شد.

انتهای پیام/85003/ن40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول