اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

پرهیز شوراهای شهر و روستا از هرگونه تفرقه

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از اعضای شوراهای شهر و روستا خواست تا با حفظ وحدت رویه و پرهیز از هرگونه تفرقه در مسیر عمران و آبادانی شهرها و روستاها گام بردارند.

پرهیز شوراهای شهر و روستا از هرگونه تفرقه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، احمد امیرآبادی در آیین تحلیف و آغاز به کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی استان قم که عصر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد با تقدیر از همه دست اندرکاران برگزاری انتخابات که مقدمات خلق حماسه سیاسی مد نظر رهبر معظم انقلاب را فراهم کردند اظهار کرد: انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در قم در نهایت سلامت برگزار شد و حتی یک صندوق نیز در این استان باطل نشد.

وی اضافه کرد: در قانون اساسی ظرفیت بسیار بالایی برای شوراها در نظر گرفته شده است ولی هنوز اختیارات کمی به شوراهای اسلامی شهر و روستاها داده شده است و امیدواریم که مجلس نهم برخی اختیارات را به شوراها واگذار کرده و از تصدی گری دولت بکاهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم با همکاری نمایندگان مجلس مقداری در قانون اختیارات شوراها را اضافه کرده و در زمینه قانون شهرداری نیز تصمیم گیری‌های لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر باید از شورای شهرداری به یک شورای شهر واقعی تبدیل شود گفت: یکی از مسائلی که در شوراها مورد توجه قرار گرفته است وحدت بین اعضا است و اگر تفرقه بین اعضا وجود داشته باشد نمی‌توان در مسیر آبادانی شهرها و روستاها گام برداشت.

امیرآبادی تصریح کرد: باید اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فارغ از سلایق سیاسی در مسیر عمران و آبادانی شهرها گام بردارند.

وی ضرورت بهره گیری از ظرفیت همه افراد در اداره و واگذاری امور به آنها را مورد تاکید قرار داد و افزود: دفاع از مصوبات شوراهای اسلامی شهر و روستا از دیگر نکاتی است که باید از سوی اعضای شوراها مورد توجه قرار گیرد و همه اعضا باید به اجرای مصوبات اهتمام داشته و از مصوبات دفاع کنند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همکاری با بخشداران، ائمه جمعه، فرمانداری و مسئولان اجرایی را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: امیدواریم که شاهد تشکیل جلسات هیئت حل اختلاف نباشیم و خوشبختانه این جلسه تاکنون در قم تشکیل نشده است.

وی اضافه کرد: امیدواریم که شوراها شهردارانی کارآمد، متعهد و مردمی را انتخاب کنند؛ اگر انتخاب شهردار به درستی انجام شود در طول سال‌های آینده شورای کارآمدی خواهیم داشت.

امیرآبادی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی را مورد تاکید قرار داد و افزود: اعضای شوراها نباید به فکر استفاده از بودجه‌های دولتی باشند و باید به سمت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش حرکت کنند.

وی ادامه داد: شوراها باید به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها بوده و اگر بتوانند این ظرفیت را ایجاد کنند دنبال این نخواهند بود که هر سال قیمت‌های منطقه‌ای و عوارض‌ها را افزایش دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی کاهش هزینه‌های جاری شهرداری‌ها را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: جلوگیری از صرف هزینه‌های بی‌مورد، صرفه جویی در هزینه‌های جاری و افزایش بودجه‌های عمرانی از نکاتی است که باید مورد توجه اعضای شورای اسلامی شهر و روستاها قرار گیرد.

امیرآبادی توسعه متوازن شهرها را مورد توجه قرار داد و گفت: امیدواریم که با همدلی مسئولان اجرایی بتوانیم شهر و استان قم را در خور شأن کریمه اهل بیت بسازیم.

انتهای پیام/2258/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول