اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قم:

رکورد حضور مردم قم در انتخابات شورای چهارم شکسته شد

فرماندار قم گفت: مردم قم با ثبت حضور 70 درصدی در انتخابات شورای شهر قم رکورد حضور در انتخابات شورای شهر را شکستند.

رکورد حضور مردم قم در انتخابات شورای چهارم شکسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، اسماعیل زارعی کوشا در آیین تحلیف و آغاز به کار چهارمین دوره شوراهای اسلامی استان قم که عصر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد اظهار کرد: امیدواریم شورای چهارم در راستای خدمت به مردم و توسعه استان بتواند گام‌های بلندی بردارد.

وی بیان کرد: شوراهای اسلامی به عنوان یکی از نمادهای مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته و امام راحل و مقام معظم رهبری نیز در بیاناتشان به جایگاه شوراها اشاره کرده‌اند.

فرماندار قم با اشاره به اینکه در بخش‌های مختلف قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا مورد توجه قرارگرفته‌ است بیان کرد: امیدواریم که چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا که در فرایند انتخابات با شکوه 24 خرداد ماه با حضور حماسی مردم در پاسخی که به بهترین وجه ممکن به خواست مقام معظم رهبری در تحقق حماسه سیاسی دادند بتوانند به وظایف خود عمل کنند.

وی یادآور شد: انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر قم با شکوه خاصی برگزار شد و رکورد حضور مردمی در این دوره از انتخابات شکسته شد.

زارعی کوشا گفت: در دوره اول انتخابات شوراها مشارکت 49 درصدی، در دوره دوم مشارکت 35 درصدی، در دوره سوم مشارکت 50 درصدی و در دوره چهارم حضور 70 درصدی شکل گرفته است و این مسئله نشان دهنده اهتمام مردم به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهند داشت.

وی اضافه کرد: بالافاصله بعد از این جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر قم و شهرهای تابعه در فرمانداری قم برگزار می‌شود.

زارعی کوشا گفت: رسمیت جلسات شهر قم با حضور 14 نفر از اعضا و رسمیت جلسات شورای شهرهای تابعه با حضور چهار نفر از اعضا محقق می‌یابد.

وی ادامه داد: شوراهای فرابخشی نیز طبق موعد در نظر گرفته شده قانون مشخص خواهد شد و امیدواریم که شوراهای اسلامی شهر و روستا در دوره چهارم بتوانند منشأ خدمات قابل توجهی باشند.

انتهای پیام/2258/ک30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول