اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری مراسم تحلیف

اعضای شوراهای استان قم آغاز به کار کردند

طی مراسم ویژه‌ای چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قم آغاز به کار کردند.

اعضای شوراهای استان قم آغاز به کار کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در این مراسم که عصر امروز در تالار معصومیه استانداری قم برگزار شد کرم رضا پیریایی استاندار قم، حجت الاسلام آشتیانی و احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، معاونین استاندار، 21 عضو شورای شهر قم در دوره چهارم و اعضای شوراهای پنج شهر تابعه استان قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم آیاتی چند از کلام الله مجید قرائت شد و در ادامه احمد شمس از مداحان اهل بیت به مداحی پرداخت.

در ادامه این مراسم پیکر مطهر دو شهید گم نام که قرار است روز پنجشنبه در قم به خاک سپرده شود به تالار معصومیه استانداری قم منتقل شد و با انتقال این دو پیکر مطهر مراسم تحلیف شوراهای شهر و روستا در قم حال و هوای دیگری گرفت.

در ادامه این مراسم فرماندار قم به ایراد سخن پرداخت و با ارائه گزارشی از روند برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در قم اظهار کرد: رکورد حضور مردم در این دوره از انتخابات شورای شهر و روستا در استان قم شکسته شد.

وی تصریح کرد: در دوره اول انتخابات شوراها مشارکت 49 درصدی، در دوره دوم مشارکت 35 درصدی، در دوره سوم مشارکت 50 درصدی و در دوره چهارم حضور 70 درصدی شکل گرفته است و این مسئله نشان دهنده اهتمام مردم به تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا خواهند داشت.

اسماعیل زارعی کوشا اضافه کرد: بالافاصله بعد از این جلسه انتخاب هیئت رئیسه شورای شهر قم و شهرهای تابعه در فرمانداری قم برگزار می‌شود.

در ادامه این جلسه احمد امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به ایراد سخن پرداخت و همکاری با بخشداران، ائمه جمعه، فرمانداری و مسئولان اجرایی را مورد تاکید قرار داد.

وی یادآور شد: امیدواریم که شاهد تشکیل جلسات هیئت حل اختلاف نباشیم و خوشبختانه این جلسه تاکنون در قم تشکیل نشده است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امیدواریم که شهردارانی کارآمد، متعهد و مردمی را انتخاب کرده و اگر انتخاب شهردار به درستی انجام شود در طول سال‌های آینده شورای کارآمدی خواهیم داشت.

در بخش دیگری از این جلسه استاندار قم به ایراد سخن پرداخت و بر استفاده از ظرفیت‌های موجود در راستای عمران و آبادانی شهرها و روستاهای استان تاکید کرد.

کرم رضا پیریایی با اشاره به اینکه در دوره سوم همکاری بسیار خوبی بین فرمانداری و شورای شهر صورت گرفت اظهار کرد: ما از موضع نظام برای خدمت به مردم به امور نگاه می‌کنیم و باید ببینم که چقدر از ظرفیت‌ها استفاده کرده و چه مقدار نسبت به بزرگی و حساس بودن کار آگاهی داشته و خود را برای آن آماده کرده‌ایم.

در پایان این جلسه پس از قرائت پیام وزیر کشور توسط مهدی متقیان مدیرکل امور شهری استانداری قم، مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا برگزار شد و چهارمین دوره شوراها در استان قم به صورت رسمی آغاز به کار کردند.

انتهای پیام/2258/ک40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول