اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 2 میلیارد ریال اعتبار

پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر فریمان افتتاح شد

پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر در محور مشهد ـ فریمان با حضور مدیرعامل، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه و جمعی از معاونان و مدیران ستاد و اعضای داوطلبان، جوانان و امدادگران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی به بهره‌برداری رسید.

پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر فریمان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، در مراسم افتتاحیه این پایگاه ضمن اهدای لوح تقدیر و تشکر به خیّر نیک‌اندیش آقای خوش‌شنو که زمین پایگاه را به جمعیت هلال احمر اهدا نموده بود، ابتدا محمد قاسمی معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان گفت: تعداد هفت پایگاه هلال احمر استان در سال 89 با تدابیر مسئولان استان در سال 90 به 14 پایگاه افزایش یافت و امروز با حمایت‌های سازمانی تعداد 22 پایگاه در سال 92 احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه فاصله 100 کیلومتری پایگاه‌ها از یکدیگر هم‌اکنون به 60 کیلومتر کاهش یافته گفت: با توجه به وسعت و پهناوری استان و حضور میلیونی زائران و مسافران امیدواریم فاصله پایگاه‌ها به 30 الی 50 کیلومتر برسد.

قاسمی افتتاح پایگاه امداد و نجات فریمان را یکی از پایگاه‌های 10گانه بر شمرد و گفت: در چشم‌انداز آینده علاوه بر افتتاح 22 پایگاه و پایگاه‌های 10 گانه، ساخت پد بالگرد و انبار امدادی نیز جزو برنامه‌های آتی خواهد بود.

در ادامه این مراسم محمدرضا پورساداتی مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی حضور در جمع صمیمی خانواده هلال احمر را موجب افتخار دانست و گفت: هر خدمتی در خراسان رضوی، خدمت در جاده ولایت و خدمت به زائرین امام رئوف است و کوچک‌ترین خدمت شما در لباس سفید و سرخ هلال احمر باعث شریک شدن شما در ثواب زیارت مسافرین و زائرین خواهد شد.

وی افزود: تلاش امدادگران و نجاتگرانی که در سخت ترین شرایط و بدون چشم‌داشت خدمت می‌کنند، سند افتخاری برای جمعیت استان محسوب می‌گردد.

پورساداتی از افزایش 60 درصدی شبکه امدادرسانی طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: با ایجاد 22 پایگاه در سطح استان به نقطه مطلوب نزدیک شده‌ایم و این پایگاه از آنجا که در فاصله 60 کیلومتری پایگاهی نداشتیم امیدواریم منشا خدمت به مردم فریمان و زائرین حضرت ثامن الائمه(ع) باشد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام اسدالله اسدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر استان نیز ضمن تشریح ویژگی‌های شخصیت حضرت امام جعفر صادق(ع) و عرض تسلیت سالروز شهادت آن امام همام و همچنین تقدیر از واقف زمین آقای خوش‌شنو گفت: اهدای این زمین با هدف خدمت به مردم و رفاه زائرین امام رضا(ع) و ایجاد امنیت برای وسایل نقلیه و آرامش خاطر مسافران، کار بزرگ و باقیات صالحات محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه ارزشمند خدمت‌رسانی به مردم به ویژه از سوی امدادگران و نجاتگران هلال احمر گفت: شما با کار داوطلبی و با حضورتان همواره آرامش و امنیت را به مردم و زائرین اهدا می‌کنید و امیدواریم این پایگاه، پایگاه انتقال فرهنگ امداد در جامعه باشد و ترویج فرهنگ رسیدگی به محرومان و نیازمندان از چنین بنای فرهنگی امکان‌پذیر خواهد بود.

گفتنی است پایگاه امداد و نجات شهری شهرستان فریمان با 4650 متر مربع عرصه و 265 متر مربع اعیان و با هزینه یک میلیارد ریال اعتبارات منابع مدیریت بحران، 400 میلیون ریال اعتبارات استانی (استانداری) و 950 میلیون ریال اعتبارات منابع تملک جمعیت و در مجموع با 2 میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار احداث و راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/2202/ع40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول