اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  پاکستان

تلاش دولت پاکستان برای برقراری امنیت در کراچی/«نوازشریف» پای میز مذاکره با دولت ایالتی سند

همزمان با ادامه درگیری‌های خونین در شهر کراچی پاکستان، نواز شریف به همراه هیئت دولت برای توافق با دولت ایالتی سند و مذاکره با فعالان سیاسی، به این منطقه سفر خواهد کرد.

تلاش دولت پاکستان برای برقراری امنیت در کراچی/«نوازشریف» پای میز مذاکره با دولت ایالتی سند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، همزمان با ادامه نا‌امنی در شهر کراچی پاکستان، نواز شریف و هیئت دولت قرار است امروز وارد این شهر شوند.

قرار است در این سفر، شریف و هیئت دولت ضمن به توافق رسیدن با دولت ایالتی سند از رهبران سیاسی فعال در این ایالت کمک بگیرند تا امنیت در کراچی برقرار شود.

گزارش‌ها نشان می‌دهد یکی از اهداف سفر نواز‌شریف به کراچی ملاقات با عشرت العباد فرماندار ایالت سند و دیگر اعضای حزب متحده قومی مومنت است.

ملاقات با صنعتگران، تاجران و رهبران سیاسی و مذهبی کراچی برای کنترل اوضاع این شهر از دیگر اهداف سفر نخست‌وزیر به کراچی بیان شده است.

کارشناسان بر این باورند که رقابت بین احزاب سیاسی از جمله حزب مردم، تحریک انصاف، حزب عوامی ملی و حزب متحده قومی مومنت موجب حرج و مرج در کراچی شده این در حالی است که درگیری مسلحانه طرفداران احزاب مختلف بر وخامت اوضاع می‌افزاید.

پرویز رشید وزیر اطلاع‌رسانی (سخنگوی دولت) در مصاحبه با دنیا نیوز ابراز داشت: با توجه به اینکه بیشتر رهبران سیاسی و اعضای دولت با عملیات ارتش در این شهر مخالفند، دولت تصمیم گرفته از نیروهای ویژه و پلیس برای انجام یک عملیات بزرگ در این شهر استفاده کند این در حالی است که سازمان اطلاعات باید از این عملیات پشتیبانی کند و نخست وزیر نیز با سفر به کراچی زمینه را برای چنین عملیاتی فراهم نماید.

شهر کراچی پاکستان سال‌ها است که صحنه درگیری‌های خونین گروه‌های قومی‌و فرقه‌ای است که این خشونت‌ها در چند ماه اخیر شدت بیشتری پیدا کرده است.

انتهای پیام/خ

                                                       

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول