اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر:

هیچ زائری طی سالهای اخیر در زمینه حمل مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: هوشیاری مأموران در کنترل دقیق بار و وسایل همراه زائران خانه خدا در سنوات اخیر باعث شده که حتی یک مورد دستگیری هم در زمینه حمل مواد مخدر توسط پلیس عربستان صورت نگیرد.

هیچ زائری طی سالهای اخیر در زمینه حمل مواد مخدر در عربستان دستگیر نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علیرضا اکبرشاهی در این رابطه گفت: به‌منظور صیانت از زائران بیت‌الله الحرام در حج تمتع، همانند سنوات گذشته، دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله پلیس فرودگاه‌ها با جدیت از حمل و ارسال مواد مخدر به عربستان و در هر میزان، جلوگیری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در جریان عملیات عمره، تعدادی از زائران به دلیل حمل مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه‌های کشور شناسایی و دستگیر شده و از این سفر معنوی بازمانده‌اند، ابراز داشت: هوشیاری مأموران در کنترل دقیق بار و وسایل همراه زائران خانه خدا در سنوات اخیر باعث شده که حتی یک نفر دستگیری هم در زمینه حمل مواد مخدر توسط پلیس عربستان صورت نگیرد که این امر باعث سربلندی و عزت بیش از پیش برای زائران عزیز کشورمان شده است.

مدیرکل مقابله با عرضه ستاد بیان داشت: شرایط بسیار سخت و طاقت فرسای زندان‌های عربستان و از آن مهمتر برخورد توهین‌آمیز پلیس سعودی با زائران ایرانی، به معدود افرادی که قصد حمل مواد مخدر ولو بسیار ناچیز به سرزمین وحی را دارند، امکان انتقال مواد را نخواهند داد، لذا لازم است این گونه افراد ابتدا نسبت به ترک اعتیاد خود اقدام تا با طیب خاطر اعزام و از برکات معنوی این سفر به نحو احسن بهره‌مند شوند.

اکبرشاهی یادآور شد: برابر ماده 17 اصلاحیه قانون مبارزه با مواد مخدر، چنانچه اتباع جمهوری اسلامی ایران با هر قصدی اقدام به نگهداری، حمل یا قاچاق هر مقدار مواد موضوع این قانون به داخل یا خارج از کشور کنند، از زمان قطعی شدن حکم به مدت پنج سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع الخروج می‌شوند و در صورت تکرار، به مدت 5 تا 15 سال گذرنامه آنان ابطال و ممنوع‌الخروج خواهند شد، بنابراین زائران باید به این مسئله مهم توجه کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول