اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با آغاز به کار شوراهای اسلامی

130 عضو شورای اسلامی بخش‌های مرکزی و دلبران قروه سوگند یاد کردند

130 عضو شورای اسلامی روستاهای بخش‌های مرکزی و دلبران شهرستان قروه مراسم تحلیف را به جا آوردند.

130 عضو شورای اسلامی بخش‌های مرکزی و دلبران قروه سوگند یاد کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، فرماندار قروه در این مراسم با اشاره به اینکه مشارکت و همدلی اجتماعی رمز شکل‌گیری شوراست، اظهار کرد: این مشارکت اجتماعی برای این است که با همفکری مسائل و مشکلات شهرستان بررسی شده و راهکارهای سازنده، ارائه و اجرا شود.

 

محمدرسول شیخی‌زاده افزود: از مهم‌ترین ثمرات شورا و مشورت، جلوگیری از تبعیض و عملکرد قومی و قبیله‌ای است و نمونه بارز ثمردهی مشورت در تاریخ اسلام، پیروزی در جنگ خندق است.

 

وی خرد جمعی و فکر همگانی منطبق بر قانون را کمک خوبی برای اجرای کارهای فرهنگی، عمرانی و اجتماعی در سطح روستاها عنوان کرد.

 

فرماندار قروه شورای اسلامی را نهادی ارزشمند دانست که با پایبندی به قانون و رعایت عدالت می‌تواند زمینه توسعه همه‌جانبه را فراهم آورد.

 

وی مشارکت در عرصه اجتماعی را دارای اهیمت ویژه برای نظام‌های سیاسی دنیا معرفی کرد و افزود: این اهمیت در کشور ما دو چندان است چرا که علاوه بر بحث جمهوری بودن نظام، اسلامی بودن مهم‌ترین محور نظام ماست.

 

این مسئول افزود: مشارکت گسترده مردم این شهرستان در انتخابات 24 خردادماه بالغ بر 84 درصد بوده است.

 

فرماندار قروه این مشارکت گسترده را آیینه تمام‌نمای تحقق حماسه سیاسی اعلام کرد و گفت: امروز تلاش همه مسئولان و دست‌اندرکاران نظام اسلامی برای این است که با وحدت و همدلی قدم‌های محکم و اساسی برای تحقق بخش دوم شعار سال، یعنی حماسه اقتصادی بردارند.

 

وی پیام حضور مردم در عرصه انتخابات را اعلام اعتقاد و اعتماد مردم به اصل ولایت فقیه عنوان کرد.

 

فرماندار قروه خاطرنشان کرد: در شرایطی که تحریم‌های دشمنان حتی به مرحله تحریم دارو نیز رسیده است، مردم ما با هوشیاری و آگاهی راه تسلط را بر آنان سد کرد‌ه‌اند و با همراهی مسئولان برای رفع تحریم‌ها و بهبود وضعیت معیشتی مردم گام خواهند برداشت.

 

شیخی‌زاده با بیان اینکه از 127 روستای شهرستان، 117 روستای بالای بیست خانوار جمعیت واجد شرایط داشتن شورای اسلامی در دوره چهارم بودند، افزود: از این تعداد 116 روستا موفق به برگزاری انتخابات شده‌اند و دارای شورای اسلامی هستند.

 

وی اظهار کرد: در دوره سوم 19 روستای شهرستان فاقد شورای اسلامی بود که این تعداد در دوره چهارم به یک روستا کاهش یافته است.

 

*مشارکت 86 درصدی دلبرانی‌ها در انتخابات

 

بخشدار دلبران نیز در این مراسم با اشاره به اینکه دلبران در سال 91 به بخش ارتقا یافت، اظهار کرد: از 8 روستای این بخش، 7 روستا واجد شرایط انتخاب شورا بودند که 23 نفر برای عضویت در شوراها برگزیده شدند.

 

علیرضا عبدی افزود: بخش دلبران 15 هزار نفر جمعیت دارد که یک روستای آن با 5 عضو و 6 روستا با 3 عضو، به عنوان شورای اسلامی دور چهارم فعالیت خواهند کرد.

 

وی گفت: این انتخابات نخستین انتخابات بود که پس از ارتقای دلبران به بخش برگزار شد و مردم این خطه مشارکت 86 درصدی را برای خود به ثبت رساندند.

 

بخشدار مرکزی قروه نیز با اشاره به اینکه از 37 روستای این بخش 35 روستا واجد شرایط شورای اسلامی بودند، گفت: 107 نفر عضو شورای اسلامی روستاهای بخش مرکزی هستند.

 

قادری افزود: در شورای دور سوم، 18 روستای بخش مرکزی فاقد شورای اسلامی بودند که در دور چهارم تمامی این روستاها دارای شورا شدند.

 

انتهای پیام/79009/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول