اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سازمان ملل:

شمار پناهندگان سوری به بیش از ۲ میلیون نفر رسید/ ۴ میلیون آواره در داخل سوریه

آژانس پناهندگان سازمان ملل در گزارشی تعداد آواره‌های داخل سوریه را ۴.۲۵ میلیون نفر اعلام کرد و تصریح کرد بیش از دو میلیون پناهنده سوری به دنبال تحولات کشورشان به کشورهای همسایه فرار کرده‌اند.

شمار پناهندگان سوری به بیش از ۲ میلیون نفر رسید/ ۴ میلیون آواره در داخل سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، آمار و ارقام آژانس پناهندگان سازمان ملل (UNHCR) نشان داد که بیش از دو میلیون‌ پناهنده هم‌اکنون از جنگ داخلی سوریه فرار کرده‌اند و به کشورهای میزبان در همسایگی سوریه فشارها افزوده شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد کودکان، زنان و مردانی که از مرزهای سوریه عبور کرده‌اند در 12 ماه اخیر تقریباً 10 برابر شده است.

«آنتونیو گوترز» کمیسیونر عالی پناهندگان سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: سوریه به تراژدی بزرگ این قرن تبدیل شده است، یک فاجعه انسانی ننگین همراه با رنج و آوارگی است که در تاریخ اخیر نمونه ندارد.

بنا بر این گزارش، به طور میانگین، سالانه حدود 5 هزار نفر از مردم سوریه در همسایگی کشورشان پناهندگی می‌گیرند.

«آنجلینا جولی» نماینده آژانس پناهندگان سازمان ملل تأکید کرد: اگر وضعیت (سوریه) با این سرعت ادامه پیدا کند، شمار پناهندگان فقط با افزایش روبرو می‌شود و برخی از کشورهای همسایه به نقطه فروپاشی و سقوط می‌رسند.

در این گزارش همچنین آمده است شمار افرادی که در داخل سوریه آواره شده‌اند حدود 4.25 میلیون نفر است.

وزرای عراق، اردن، لبنان و ترکیه، چهار کشور اصلی و مهم میزبان پناهندگان سوری، قرار است روز چهارشنبه با مسئولان آژانس پناهندگان سازمان ملل در خصوص راه‌های افزایش کمک‌های بین‌المللی بیشتر، دیدار کنند.

بیش از دو سال است که تروریست‌های سوری با حمایت برخی کشورهای غربی ناآرامی‌هایی را در سراسر سوریه به راه‌ انداخته‌اند و خواستار سلاح از کشورهای غربی و حتی برخی کشورهای عربی برای مبارزه با دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور شده‌اند و اخیراً نیز به جوسازی علیه دولت سوریه پرداخته و مدعی شده‌اند که دولت اسد در نزدیکی دمشق از سلاح‌های شیمیایی استفاده کرده است؛ ادعایی که دولت اسد آن را رد کرد اما با این حال آمریکا بدون هرگونه دلیل و مدرکی اسد را به استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کرده است و در صدد است تا علیه دمشق حمله نظامی صورت دهد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول