اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برداشت 150 هزار تن سیب در مراغه

نریمانی: 28 درصد میوه آذربایجان‌شرقی در مراغه تولید می‌شود

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه گفت: باغداران مراغه‌ای پارسال با تولید 260 هزار تن انواع میوه، 28 درصد میوه استان را در این شهرستان تولید کردند.

نریمانی: 28 درصد میوه آذربایجان‌شرقی در مراغه تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز محمد نریمانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ظهار کرد: این شهرستان 20 هزار هکتار باغ دارد و 23 نوع میوه در آن تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه سیب، انگور، گوجه سبز، زردآلو، آلبالو، هلو، شفتالو، شلیل، گیلاس، گلابی، گردو و بادام میوه‌هایی هستند که در مراغه بیشترین سطح زیر کشت و تولید را به خود اختصاص داده‌اند ادامه داد: بیشترین محصول باغی مراغه را سیب تشکیل داده است.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه با بیان اینکه باغداران مراغه‌ای یک سوم سیب استان را در این شهرستان تولید می‌کنند، افزود: باغداران مراغه‌‌ای در تولید سیب، بادام و آلوچه مقام نخست را در استان دارند در انگور رتبه سوم و در زردآلو و گردو جایگاه پنجم استان از آن باغداران این شهرستان است.

نریمانی با بیان اینکه سال گذشته از کل تولیدات باغی مراغه 150 هزار تن سیب تولید شد، افزود: بیش از 30 هزار تن خشکبار شامل آلوچه، مغز گردو، بادام، کشمش، برگه زردآلو و قیسی صادر می‌شود.

معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ویژه مراغه همچنین با اعلام این مطلب گفت: بخش عمده محصولات باغی تولید شده در مراغه به خاطر دانش بالای کشاورزان در عمل‌آوری و کیفیت خوب به دیگر استان‌ها، شهرستا‌ن‌ها و خارج از کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول