اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

خشیت بزرگترین ویژگی علامه زرآبادی بود

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان اینکه در قرآن کریم خشیت از خدا بزرگترین شاخصه علمای ربانی عنوان شده است، گفت: آیت‌الله زرآبادی مصداق کامل این ویژگی ذکر شده در قرآن است.

خشیت بزرگترین ویژگی علامه زرآبادی بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین آیت‌الله هادی باریک‌بین ساعتی پیش در همایش گرامیداشت مقام آیت‌الله سید موسی زرآبادی که در مسجد‌النبی (ص) قزوین در حال برگزاری است، اظهار داشت: قزوین از معدود شهرهایی است که مهد اصحاب علم و ادب و جلوه‌گاه دانش، عرفان، هنر و خاستگاه مردان بزرگ در علوم گوناگون بوده و کمتر شهر و دیاری چون قزوین این تعداد رجال گرانمایه علمی، عرفانی و سیاسی به خود دیده است.

وی با بیان اینکه از جمله این رجال گرانمایه می‌توان به آیت‌الله زرآبادی اشاره کرد و افزود: علمای وارسته و پرهیزگار از آنجا که عظمت پروردگار و جلالت حضرت حق را در ذهن و جان خود احساس کرده‌اند و از سوی دیگر حقارت و ناتوانی خود را می‌یابند، آنچنان مجذوب و محو در جلال خدا می‌شوند که نوعی دلهره همراه با احترام وجود آنان را فرا می‌گیرد.

امام جمعه قزوین با اشاره به اینکه در قرآن کریم از این ویژگی به عنوان خشیت تعبیر شده است ادامه داد: اهتمام علامه زرآبادی نسبت به فراگیری دانش برای تمام جویندگان علوم مختلف الگویی ارزنده و گرانبهاست.

باریک‌بین با بیان اینکه علامه به گفته خود از تمام علوم به اندازه توان یک انسان برخوردار بوده است تصریح کرد: وی این مهم را دریافته بود که علم با همه قداستی که دارد تنها یک بال برای پرواز انسان فراهم می‌کند در حالیکه هیچ پرنده‌ای با داشتن تنها یک بال قادر به پرواز نیست و انسان برای عروج به بالاترین مراتب، علاوه بر علم به بالی از جنس طهارت روح نیاز دارد.

وی تعبد به احکام شرع و تقید به انجام واجبات و احکام ظاهری اسلام را از دیگر ویژگی‌های این عالم بزرگوار برشمرد و گفت: آیت‌الله زرآبادی برای تشنگان حقیقت و طالبان عرفان اصیل اسلامی سرمشقی نیکو به شمار می‌آید تا آنان را از خطر سقوط در دام عرفان‌های باطل حفظ کند.

این مسئول با بیان اینکه دیگر علما و مردان خداجو نیز نخستین گام رسیدن به مقام خلیفة‌اللهی و تکامل انسان را انجام واجبات و ترک محرمات می‌دانستند خاطرنشان کرد: آنان که مردم و به ویژه جوانان را به راهی جزئی می‌خوانند تا به خیال خام خود آن‌ها را به خدا وصل کنند دعوت‌کنندگان به آتش جهنم هستند.

باریک‌بین بیان کرد: توجه ویژه این عالم فرزانه به تربیت شاگردان ممتاز از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله زرآبادی است که توانست شخصیت‌هایی در حوزه پربار درس و مکتب عرفان تربیت کند بطوری که بسیاری از این شاگردان به ستارگان فروزان آسمان علم، عمل و تقویت نفوس عبادالرحمن تبدیل شدند.

وی آیت‌الله حاج شیخ هاشم قلعه‌ای و آیت‌الله حاج شیخ مجتبی قزوینی را از جمله این شاگردان برشمرد که در نورافشانی و هدایت شاگردان نقش ویژه‌ای دارند.

انتهای پیام/77001/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول