اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور قرآنی اوقاف استان قم خبر داد

برگزاری مسابقات قرآن در 7 رشته تخصصی

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن اوقاف و امور خیریه در هفت رشته تخصصی در قم برگزار خواهد شد.

برگزاری مسابقات قرآن در 7 رشته تخصصی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، سید محمد صالح‌نژاد با اشاره به برگزاری سی و ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور و در سطح استان قم اظهار کرد: این مسابقات در هفت رشته اصلی و تخصصی حفظ (یک، 2.5، 5، 10، 20 جزء و حفظ کامل)، قرائت (تحقیق و ترتیل)، مفاهیم (تخصصی و عمومی)، اذان، دعاخوانی، ابتهال، اذان و مدیحه‌سرای و همخوانی قرآن کریم برگزار خواهد شد.

وی افزود: مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم ویژه خواهران و برادران در دو رده سنی زیر 16 و بالای 16 سال برگزار می‌شود.

مسئول اداره قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در مرحله شهرستانی مسابقات آغاز شده است گفت: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به سایت رسمی مسابقات قرآن جمهوری اسلامی ثبت نام کرده و کد رهگیری دریافت کنند؛ مهلت ثبت نام در این سایت تا 20 مهرماه تعیین شده است ضمن اینکه افراد می‌توانند با مراجعه حضوری به آستان مقدس امامزادگان علی بن جعفر(انتهای خیابان انقلاب)، جعفر شهید(خیابان امامزاده ابراهیم علیه السلام بعدازمیدان معصومیه) و بقعه ابن بابویه(خیابان ارم جنب پاساژ ملت) هم مراجعه کنند و شماره تلفن 37742251 آماده ارائه اطلاعات بیشتر به علاقه‌مندان است.

وی ادامه داد: رتبه‌های برتر مرحله شهرستانی به مسابقات استانی که در نیمه نخست آذرماه سال جاری برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

صالح‌نژاد با بیان اینکه مرحله کشوری مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه بهمن‌ماه برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: سال گذشته حدود 20 هزار نفر از زنان و مردان استان قم در این مسابقات شرکت کردند و امسال هم پیش‌بینی می‌کنیم ثبت نام در مسابقات قرآن اوقاف و امور خیریه با استقبال خوبی مواجه شود.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم عنوان داشت: تمام اقشار اعم از دانشجویان، بسیجیان، دانش‌آموزان و تمام رده‌های سنی حتی افراد سالخورده می‌توانند در مسابقات قرآن سازمان اوقاف شرکت کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر نهادها و سازمان مسابقات قرآن ویژه کارکنان و خانواده‌های آنها را برگزار می‌کنند ابراز کرد: با این حال معتبرترین و مهم‌ترین مسابقات قرآن در سطح کشور مربوط به سازمان اوقاف و امور خیریه است.

صالح‌نژاد ادامه داد: در مرحله شهرستانی از داوران خوب استان قم استفاده خواهیم کرد اما در مرحله استانی داورانی درجه یک و از سایر شهرها دعوت خواهند شد ضمن اینکه برای تمام افراد برگزیده مرحله شهرستانی دوره‌ آموزشی یک روزه با هدف ارتقای سطح مسابقات استانی برگزار می‌شود.

مسئول امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اضافه کرد: بر اساس قانون مسابقات رتبه‌های اول تا سوم هر شهرستان به مسابقات استانی راه می‌یابند اما به دلیل شرایط ویژه شهرستان قم تعداد افراد بیشتری می‌توانند به این مرحله وارد شوند.

وی بیان داشت: امسال برای نخستین بار مسابقات قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم در جعفریه هم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/2258/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول