اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان خبر داد

پرداخت 19.5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کردستان/ ایجاد 5200 شغل

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان از پرداخت 19 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی از ابتدای امسال تاکنون در این استان خبر داد.

پرداخت 19.5 میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در کردستان/ ایجاد 5200 شغل

مصطفی باغبانیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تا کنون با پرداخت 19 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات 5 هزار و 200 شغل در بخش مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته 28 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات در زمینه مشاغل خانگی پرداخت شد که برای بیش از 8 هزار و 350 شغل در استان شغل ایجاد کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در زمینه پرداخت تسهیلات به کسب و کارهای خرد نیز اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای مناسب برای کسب و کار افراد از رسالت‌های مهم این اداره‌کل است که برای تحقق این مهم از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کند.

باغبانیان همچنین از پرداخت 28 میلیارد تومان تسهیلات در سال 91 در استان خبر داد و بیان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات بیش از 3 هزار و 88 فرصت شغلی در کردستان ایجاد شد.

به گفته وی، از ابتدای سال‌جاری نیز 17 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده که 2 هزار نفر را صاحب شغل کرده است.

*فعالیت 16 مرکز کاریابی در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در ادامه از فعالیت 16 مرکز کاریابی در استان خبر داد و بیان داشت: این مراکز در سال گذشته ایجاد شده و امسال مجوز تاسیس چنین مراکزی صادر نشده است.

به گفته باغبانیان، ایجاد بیش از یک‌هزار و 377 شغل نتیجه فعالیت این مراکز در سطح استان در سال گذشته در سطح استان بوده است.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون نیز بیش از 572 شغل جدید توسط مراکز کاریابی در استان ایجاد شده است.

*فعالیت 15 خانه بهداشت کارگری

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان همچنین از فعالیت 15 خانه بهداشت کارگری در سطح استان خبر داد و بیان کرد: بیشترین آمار خانه‌های بهداشت مربوط به شهرستان سنندج است.

به گفته باغبانیان، 3 خانه بهداشت کارگری در شهرستان سقز و در سایر شهرستان‌های استان نیز حداقل یک خانه بهداشت فعال است.

*بهره‌برداری از 19 تعاونی جدید

وی از بهره‌برداری 19 تعاونی جدید همزمان با هفته تعاون در این استان خبر داد و گفت: این تعاونی‌ها با عضویت 364 نفر و ایجاد 106 فرصت شغلی به بهره‌برداری می‌رسند.

به گفته وی، در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 417 تعاونی با عضویت 645 هزار و 643 نفر در این استان فعال است.

وی در ادامه به برنامه‌های هفته تعاون در استان اشاره کرد و بیان داشت: دیدار با ائمه جمعه و جماعات، برگزاری همایش امتنان و تجلیل از کارآفرینان برتر استان، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌هایی هفته تعاون در استان است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان در پایان خاطرنشان کرد: همایش فرماندهان بسیج دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سنندج، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و افتتاح طرح‌های تعاونی در شهرهای استان را از دیگر برنامه‌های هفته تعاون در سطح استان عنوان کرد.

انتهای پیام/79002/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول