اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 12 تا 14 شهریور ماه برگزار می‌شود

اجرای مجالس تعزیه یادبود شهید محمدرضا ابراهیمی در کرمان

رئیس حوزه هنری استان کرمان گفت: مجالس تعزیه یادبود شهید محمدرضا ابراهیمی از 12 تا 14 شهریور ماه در کرمان برگزار می‌شود.

اجرای مجالس تعزیه یادبود شهید محمدرضا ابراهیمی در کرمان

عباس سالاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه همزمان با ایام شهادت امام صادق (ع) سه مجلس تعزیه در مجموعه گنجعلیخان کرمان برگزار می‌شود، اظهار داشت: این مجالس توسط گروه تعزیه منتخب بخش چترود از روستاهای هوتک، سرآسیاب و روستای ده‌زیار شبیه‌خوانی می‌شوند.

وی با بیان اینکه هنر آیینی تعزیه به عنوان یک میراث معنوی ثبت ملی شده است، خاطر نشان کرد: اجرای تعزیه به عنوان یک میراث معنوی در میدان تاریخی مجموعه گنجعلیخان کرمان از شکوه خاصی برخوردار است.

سالاری با اشاره به اینکه در گذشته نیز از این میادین تاریخی به عنوان مرکز تبادل امور فرهنگی استفاده شده است، افزود: در این راستا مجموعه گنجعلیخان کرمان به عنوان یک اثر تاریخی به جا مانده از قرن یازدهم هجری قمری دوران صفویه برای اجرای تعزیه انتخاب شده است.

وی با اعلام اینکه تعزیه کرمان به نقاط اوج خود رسیده است، افزود: در این ایام به ترتیب سه مجلس تعزیه شهادت علی‌اکبر (ع)، حربن یزیدریاحی‌نسب و تعزیه شهادت عباس (ع) از تاریخ سه‌شنبه 12 شهریور تا 14 شهریور بعد از ظهرها از ساعت 17 اجرای عمومی می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان کرمان عنوان کرد: این مجالس با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان برنامه‌ریزی و اجرا می‌شود.

سالاری خاطر نشان کرد: در اجرای مجالس محمدمهدی، رضا، امیر‌حسین، مسلم و محمدرضا میراحمدی، دانیال مهدوی، محمد و ثارالله انکوتی، محمد، مهلا، امیر‌عباس، علی و امین افضلی، مهرداد نفیسی، حامد نوروزی، حمید عاشقی، حسن نژا کمونوئیه، مجتبی و حمید سعادتی‌ شبیه‌خوانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه مجالس تعزیه در نظر گرفته شده در یادبود شهید محمدرضا ابراهیمی اجرا می‌شود، گفت: شهید محمدرضا ابراهیمی فرسنگی متولد سال 1347 از شهدای کرمان است که در مجالس تعزیه، شبیه‌خوانی می‌کرد و فیلم کوتاهی از اجرای شبیه حضرت قاسم (ع) وی موجود است.

انتهای پیام/2446/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول