اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

امضای چند سند مهم بین روسیه و چین در نشست سران گروه 20

رئیس‌جمهوری چین اعلام کرد که در دیدار با همتای روسی خود در حاشیه نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ، جهت گیری‌ها برای همکاری‌های آتی بین دو کشور بررسی شده و چند سند دوجانبه جدید نیز به امضا خواهد رسید.

امضای چند سند مهم بین روسیه و چین در نشست سران گروه 20

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "شی جین پینگ" رئیس‌جمهوری چین در مصاحبه با روزنامه «راسیسکایا گازیه تا» اعلام کرد که در زمان ملاقات آتی خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران گروه 20 در سنت پترزبورگ (6-5 سپتامبر) چند سند دوجانبه مهم بین روسیه و چین امضا خواهد کرد.

وی گفت: ما با ولادیمیر پوتین نتایج توسعه روابط دوجانبه بعد از دیدار ماه مارس خود را بررسی کرده و جهت گیری‌های آتی برای همکاری در عرصه‌های مختلف را در دورنمای نزدیک را مشخص کرده و چند سند جدید همکاری نیز امضا خواهیم کرد.

رئیس‌جمهوری چین بدون اشاره به اینکه این اسناد در چه زمینه‌هایی هستند، تاکید کرد: مسکو و پکن در حال تحقق توافقات بدست آمده در زمان نشست سران مسکو در سال جاری هستند. از هم اکنون پیشرفت‌هایی در زمینه همکاری‌های دوجانبه در عرصه تجاری-بازرگانی، سرمایه گذاری، انرژی، انتظامی، امنیت راهبردی، نظامی-فنی، انسانی و مشارکت بین‌المللی حاصل شده است.

به عقیده رهبر چین، دیدار آتی سران دو کشور در سنت پترزبورگ امکان جدیدی برای استفاده از بالاترین سطح توان بالقوه در روابط سیاسی و تعمیق همکاری‌ها در تمامی زمینه‌ها و فعال سازی مشارکت دو کشور در امور بین‌الملل را فراهم خواهد ساخت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول