اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل

برزیل سفیر آمریکا را احضار کرد

وزارت خارجه برزیل در واکنش به گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل، سفیر آمریکا را احضار کرد.

برزیل سفیر آمریکا را احضار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت خارجه برزیل، سفیر آمریکا در این کشور را احضار کرد. این اقدام در واکنش به انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا از رئیس‌جمهور برزیل صورت گرفته است.

شبکه تلویزیونی «گلوبو» برزیل صبح امروز از جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از ارتباطات بین رؤسای جمهور برزیل و مکزیک و دسترسی این نهاد امنیتی به ایمیل‌های رئیس‌جمهور مکزیک خبر داد.

«گلن گرین والد» ستون‌نویس روزنامه انگلیسی «گاردین» مستقر در «ریو دو ژانیرو» که اطلاعات محرمانه آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا را از «ادوارد اسنودن» افشاگر آمریکایی دریافت کرده، روز گذشته (یکشنبه) به شبکه تلویزیونی «گلوبو» اعلام کرد که سندی که تاریخ آن به ژوئن سال 2012 میلادی بازمی‌گردد، نشان می‌دهد که آژانس امنیت ملی آمریکا به ایمیل‌های «انریکه پنا نیتو» رئیس‌جمهور مکزیک دسترسی پیدا کرده است.

یکی از اسناد دیگر آژانس امنیت ملی آمریکا نشان می دهد که این نهاد امنیتی به منظور درک بهتر روش های ارتباطاتی «دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل و مخاطبان وی، از برنامه ای جهت دسترسی به تمام محتوای اینترنتی که روسف به صورت آنلاین از آنها بازدید داشته، استفاده کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول