اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم خلیل‌آباد اعلام کرد

اختصاص 5 درصد اعتبارات مصوب برای کشاورزان و تولیدکنندگان

نماینده مردم خلیل‌آباد با انتقاد از عدم تخصیص بودجه مصوب دولت در سال گذشته گفت: از 800 میلیارد ریال اعتبارات مصوب شده برای کمک به کشاورزان و تولیدکنندگان تنها پنج درصد آن تخصیص یافت.

اختصاص 5 درصد اعتبارات مصوب برای کشاورزان و تولیدکنندگان

به گزارش فارس از خلیل‌آباد، علی‌اصغر مرادزاده ظهر امروز در گردهمایی شوراهای این شهرستان اظهار کرد: این شهرستان با داشتن 30 روستا دارای سکنه، تنها شهرستان استان است که همه روستاها به مرکز بخش و شهرستان دارای محورهای اصلی آسفالته هستند و هیچ مشکلی از لحاظ تردد ندارند.

وی افزود: دولت آقای روحانی با برنامه و اولویت کارها، امور را شروع کرده و همه موظف هستند در راستای برنامه‌های دولت خدمت خود را به مردم داشته باشند.

فرماندار خلیل‌آباد در سخنان خود حضور فعال مردم این شهرستان در صحنه‌های مختلف انقلاب را بی‌نظیر دانست و از حضور حماسی مردم در 24 خرداد و برنامه هفته دولت تقدیر کرد.

مرادزاده گفت: در هفته دولت سالجاری 25 طرح با 40 میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط دولت و بخش خصوصی در شهرستان فعالیت خدماتی و اقتصادی خود را آغاز کرد که نوید روزهای روشنی را می‌دهد.

مرادزاده اظهار داشت: خدمت صادقانه اولین گام جهت خدمت در شورا است زیرا با مشاهده خدمت صادقانه مردم اطمینان خاصی را به عملکرد شورا و همکاری با شورا خواهند داشت.

وی با تقدیر از زحمات اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای دوره سوم در شهرستان افزود: نگاه شما به مسائل شهر و شهرستان و نیز روستاهای محل خدمتی باید یک نگاه تیزبینانه باشد و امور را باید  طوری رصد کنید که هیچ اتفاقی از دید شما پنهان نباشد.

فرماندار خلیل‌آباد دوری از مسائل سیاسی و حاشیه‌ای در شوراها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: اعضای شورا باید بر اساس آیه شریف قرآن، همیشه در کارها مشورت کنند و از همفکری یکدیگر در راستای امور عمرانی و ابادانی حوزه فعالیت خود بهره ببرند.

مرادزاده پرهیز از مشورت با افراد ترسو و بی‌تقوا که صلاحیت مشورت کردن را ندارند به شوراها گوشزد کرد و افزود: همیشه در کار مشورت به دنبال آدم‌های متدین و متخصص باشید و از ایده و برنامه‌های جوانان حتما استفاده کنید.

رئیس شورای اداری خلیل‌آباد، این شهرستان را با جمعیت 50 هزار نفری، شهری در مسیر توسعه ذکر کرد و اظهار داشت: مسئولیت‌ها گذرا است ولی می‌توان در همین فرصت کم، کارهای بزرگی را انجام داد که به یادگار بماند.

وی خلیل آباد را تنها شهری در استان دانست که 15 درصد جمعیت شهرستان در مرکز شهر سکونت دارند و 85 درصد جمعیت در روستاها سکونت و به فعالیت در زمینه کشاورزی و باغداری مشغولند.

محمد اسماعیل‌نیا نماینده مردم خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این گردهمایی اظهار کرد: 14 طرح اشتغالزایی برای شهرهای کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد در دستور فعالیت فرمانداران قرار گرفته که می‌طلبد اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در زمینه راهکارهای اجرایی با فرمانداران موضوع اشتغال را در اولویت امور قرار دهند.

وی انتخاب شهردار و یا دهیار را یکی از کارهای اصلی اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست که در کنار این مهم، شوراها یک هیات دولت منطقه‌ای هستند که می‌توانند به عنوان بازوی پر توان مسئولان کار نمایند.

عضو کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در این گردهمایی گفت: بیش از 5 هزار تن انگور شهرستان خلیل‌آباد اخیرا به کشورهای مختلف صادر شده است که باید تلاش کنیم خلیل‌آباد در استان و کشور به عنوان تولیدکننده عمده محصول انگور در تجارت این محصول بیش از این جایگاه پیدا کند.

وی با انتقاد از عدم تخصیص بودجه تصویب شده دولت در سال گذشته ابزار کرد: از 800 میلیارد ریال اعتبارات مصوب شده برای کمک به کشاورزان و تولید کنندگان فقط پنج درصد آن تخصیص یافت.

اسماعیل‌نیا دولت روحانی را دولتی با تخصص‌های مخلتف که حمایت مجلس شورای اسلامی را دارد مورد اشاره قرار داد و افزود: مجلس شورای اسلامی برای بررسی اعضای کابینه دولت یازدهم وقت زیادی را گذاشت و اکثر نمایندگان حضور فعالی را در صحن داشتند که در هیچ دولتی این تعامل و همکاری نبوده است.

نماینده خلیل‌آباد در مجلس شورای اسلامی به باغداران و تولیدکنندگان کشمش شهرستان نوید داد صبوری داشته باشند که تا دو ماه آینده بحث کشمش به مرحله ایده‌آلی خواهد رسید.

وی از جلسه خود با وزیر جهادکشاورزی خبر داد و افزود: یکی از خواسته‌های من رسیدگی به کشاورزی و باغداری منطقه و مباحث مربوط به تولید و بحث آب و خشکسالی حوزه انتخابیه بود که امید است با دستورات ویژه ایشان شاهد تحول در منطقه باشیم.

اسماعیل‌نیا از اعضای شورای اسلامی شهر و روستا خواست در اسرع وقت لیستی از افراد بیکار روستا و شهر خود را که دارای ویژگی های کاری و تخصص لازم هستند تهیه و به فرماندار ها ارسال نمایند که در فعالیت های اقتصادی از این افراد که دارای تخصص‌های مختلف هستند استفاده کنیم.

نماینده مردم کاشمر رمز موفقیت کشور ایران را نقش ولایت فقیه دانست و گفت: در حال حاضر که در بعضی از کشورها کشمکش و درگیری‌های منطقه‌ای وجود دارد از این است که فاقد ولی فقیه هستند.

وی پیام همه شهدا و ایثارگران را وحدت و تعامل دانست و افزود: ولایت فقیه نقطه اتصال همه ملت ایران و مسئولان کشور است.

اسماعیل‌نیا در پایان با تقدیر از خدمات اعضای شورای دوره سوم و چهارم، خطاب به اعضای جدید گفت: از همین ابتدا کار خود را با برنامه شروع کنید و در کارها بدور از سیاست زدگی، فراجناحی و شایسته‌سالاری را سرلوحه کار خود قرار دهید.

حسن صداقت رئیس شورای شهر خلیل‌آباد در دوره سوم هم در این مراسم با بیان اقدامات انجام شده گفت: شورای شهر خلیل‌آباد در دوره سوم  355 جلسه را برگزار نموده است که بیش از 50 درصد مصوبات این جلسات در بحث عمران و خدمات و توجه به توسعه و ارتقاء شهر بوده است.

وی صرفه جویی و گرفتن تصمیمات بدور از مسایل سیاسی را رمز موفقیت این شورا دانست و از اعضای جدید در شهر و روستاها برادرانه تذکر داد: اعضا در مدت تصدی خود از ورود به مسایل اقتصادی حتما دوری کنند.

رئیس شورای شهر خلیل‌آباد همکاری با فرماندار شهرستان را در اولویت  کاری شورا بیان کرد و گفت: در مدت بیش از شش سال خدمت اعضای شورای سوم در این شهر اکثر ادارات و امور خدماتی شهر با همکاری و کمک های مردمی به نتیجه رسیده و امید است مسئولان شهرستان و شورای جدید شهر در بحث تاسیس اداره ثبت و اسناد، بانک مسکن و بنیاد مسکن که بیشترین مراجعه را به کاشمر دارند در شهرستان ایجاد گردد تا از مشکلات مردم کاسته شود.

انتهای پیام/2202/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول