اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح:

بصیرت تحت لوای ولایت و حفظ وحدت رمز مبارزه با امپریالیسم است

معاون فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: بصیرت تحت لوای ولایت و حفظ وحدت، رمز مبارزه با امپریالیسم در جهان است.

بصیرت تحت لوای ولایت و حفظ وحدت رمز مبارزه با امپریالیسم است

به گزارش خبرنگار فارس از مشهد، سردار سرلشکر مصطفی ایزدی در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید محمود کاوه و شهدای عملیات کربلای دو با بیان اینکه بصیرت تحت لوای ولایت و حفظ وحدت، رمز مبارزه با امپریالیسم در جهان است، اظهار داشت: استان‌های خراسان بزرگ و به خصوص خراسان رضوی بزرگ‌مردانی را پرورش داده که در صحنه‌های نبرد حق علیه باطل با خون خود از شرافت میهن اسلامی دفاع کردند تا اکنون الگویی برای ما باشند.

وی ادامه داد: محمود کاوه، نورعلی شوشتری، مهدی برونسی، چراغچی و محراب، از جمله شهیدان خراسانی هستند که با نیت قوی خود، راه پر عظمت تعالی را طی کردند.

معاون فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر این که بهترین توشه هر انسان در آخرت، تقوا است، افزود: مبانی اسلامی حاکم بر انقلاب، مهم‌ترین وجه تمایز انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب‌های منطقه است.

وی تصریح کرد: ریختن خون شهیدانی نظیر محمود کاوه و نور علی شوشتری سبب شد تا کلمه لا اله الا الله به معنای واقعی اعتلا یابد و به جایگاه اصلی خود رسد.

سردار سرلشکر ایزدی، شهید محمود کاوه را یکی از عناصر برجسته تاریخ توصیف کرد و گفت: به صراحت می‌توان گفت که این مرگ بود که از کاوه فرار می‌کرد و یقین در شهید کاوه به جایی رسیده بود که از وی شخصیتی الهی و قرآنی ساخته بود.

ایزدی با اشاره به تعهد و عهد الهی شهید محمود کاوه اظهار کرد: شهید کاوه یار روزهای سخت انقلاب و دفاع مقدس بود و هر زمان که احساس می‌کرد باید در جایی حضور داشته باشد با عنوان عنصر برجسته‌ای و همانند مشعلی نورانی فضا را نورافشانی می‌کرد.

معاون فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح، شهید را مجسمه تقوا و تهذیب نفس توصیف کرد و اظهار کرد: بی‌شک رزمندگانی که در عملیات کربلا دو بودند از جمله انسان‌های بزرگ تاریخ به شمار می‌روند.

وی با بیان این که داشتن جوهره ولایی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌‌های شهدا در دوران هشت ساله دفاع مقدس بود، افزود: این ویژگی سبب شده تا شهدا با انسان‌های عادی متمایز باشند و به انسان‌هایی معنوی و الهی تبدیل شوند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز با امر به معروف و نهی از منکر به خوبی می توان راه شهدا را ادامه داد.

معاون فرماندهی ستاد کل نیروهای مسلح با بیان این که بصیرت تحت لوای ولایت و حفظ وحدت، رمز مبارزه با امپریالیسم در جهان است، خاطرنشان کرد: مبارزه با امپریالیسم سبب شده که امروز شاهد توسعه انقلاب اسلامی در سوریه، فلسطین، کرانه‌های دور عرصه بین‌المللی و اهتزاز پرچم شهدا در سطح جهان باشیم.

وی با تاکید بر این که در دوران هشت ساله دفاع مقدس، با به زبان آوردن نام شهید کاوه، تن دشمنان اسلام می‌لرزید، تصریح کرد: شهید محمود کاوه با همت و توانایی مدیریتی که داشت، به خوبی توانست به عهدش عمل کند.

سردار مجتبی غفورپور، فرمانده لشکر عملیاتی پنج نصر نیز در این مراسم گفت: با این که شهادت محمود کاوه ثلمه‌ای بزرگ بود اما کسانی بودند که راه پر افتخار این شهید والامقام را ادامه دادند.

به گزارش فارس، در این مراسم از کتاب «حماسه یک دلاور» حاوی داستان مصور زندگی و رشادت‌های شهید محمود کاوه در دوران دفاع مقدس و همچنین نرم‌افزار «محراب آسمانی» محصول فرهنگسرای پایداری مشهد درباره بررسی ابعاد شخصیتی شهید حسینی محراب رونمایی شد.

انتهای پیام/2202/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول