اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون رئیس حزب مخالف ترکیه:

حمله به سوریه، آغاز جنگ سوم جهانی است/ این جنگ هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

اصلی‌ترین حزب مخالف در ترکیه ضمن تاکید به دولت آنکارا برای مشاوره با پارلمان این کشور درباره بحران سوریه، اعلام کرد حمله به سوریه به معنای آغاز جنگ سوم جهانی است و این جنگ هیچ برنده‌ای نخواهد داشت.

حمله به سوریه، آغاز جنگ سوم جهانی است/ این جنگ هیچ برنده‌ای نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «حریت»، به دنبال رای منفی پارلمان انگلیس به طرح اقدام نظامی علیه سوریه و اظهارات اخیر «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه درصدد کسب مجوز کنگره برای حمله به سوریه است، اصلی ترین حزب مخالف ترکیه، دولت آنکارا را جهت رایزنی با پارلمان این کشور در رابطه با حمله احتمالی به سوریه تحت فشار قرار داده است.

بر اساس این خبر، «اردوغان توپراک» معاون رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه که اصلی ترین حزب مخالف در این کشور است، تاکید دارد که مداخله در سوریه آغازگر جنگ جهانی سوم خواهد بود؛ این حزب علاوه بر این، مخالفت خود را با بیانیه های پر مخاطره دولت آنکارا درباره سوریه اعلام کرده است.

توپراک روز گذشته (یکشنبه) با صدور بیانیه ای مکتوب تاکید کرد که: امکان دارد که مداخله در سوریه، جنگ جهانی سوم را ایجاد کند. برای مسئله سوریه باید ذهن مشترک تمام جهان فعال شود؛ این جنگ برنده ای نخواهد داشت.

در این بیانیه با اشاره به تصمیم انگلیس و آمریکا برای رایزنی با پارلمان و کنگره در ارتباط با حمله به سوریه، آمده است: درحالیکه بازیگران اصلی مداخله در سوریه در حال بحث درباره این موضوع تاریخی در پارلمان کشورهایشان هستند، حزب عدالت و توسعه ترکیه از این کار اجتناب می کند؛ آنها (مقامات دولت ترکیه) در حال نادیده گرفتن پارلمان هستند.

توپراک همچنین با تاکید بر اینکه حزب عدالت و توسعه ترکیه در تلاش بوده است تا از طریق بی توجهی به خواست ملت، کشور را وارد جنگ کند، اعلام کرد که حزب عدالت و توسعه، آینده کشور ترکیه را قربانی آینده حزبی خود کرده است.

معاون رئیس حزب جمهوریخواه خلق ترکیه درحالیکه رویکرد حزب عدالت و توسعه این کشور در قبال سوریه را «کوته فکری» توصیف کرد، این رویکرد را با مداخله آمریکا به عراق در سال 2003 میلادی مقایسه کرده و نوشته است: آیا حزب توسعه و عدالت می خواهد از سوریه، یک عراق بسازد؟ درحالیکه هزینه جنگ عراق مشخص است، چرا این کینه و نفرت از جامعه مسلمانان در سوریه وجود دارد؟

جبهه غربی و عربی ضد دولت دمشق، اخیرا با ادعای استفاده دولت سوریه از تسلیحات کشتار جمعی در جنگ داخلی این کشور، بر طبل جنگ می کوبند؛ این در حالیست که رسانه های خبری تصاویری منتشر می کنند که حاکی از آن است که حملات شیمیایی اخیر در سوریه از مناطق تحت کنترل شورشیان مسلح سوری انجام شده است.

شورشیان تحت حمایت مالی و تسلیحاتی غرب همواره در تلاش بوده اند تا دست به جنایات ضد بشری در سوریه بزنند و این جنایات را به گردن ارتش سوریه بیندازند تا بهانه تامین هدف غرب که مداخله نظامی در سوریه است را فراهم کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول