اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس یمنی مسائل راهبردی در گفت‌وگو با فارس:

منافع رژیم صهیونیستی، دلیل تأخیر حمله به سوریه است

کارشناس یمنی مسائل راهبردی، منافع رژیم صهیونیستی را عامل به تأخیر افتادن حمله نظامی به سوریه خواند و تاکید کرد که حمله به سوریه به علت مطرح بودن همه گزینه‌ها و موضوع واکنش سوریه و متحدانش غیر ممکن به نظر می‌رسد.

منافع رژیم صهیونیستی، دلیل تأخیر حمله به سوریه است

سر لشکر «احمد الحسنی»، کارشناس یمنی مسائل راهبردی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعاء، با اشاره به تهدیدات غربی مبنی بر حمله نظامی به سوریه، گفت: آنچه که متجاوز – چه آمریکا باشد یا رژیم صهیونیستی – تحت عنوان حمله محدود از آن یاد می‌کند، کشور مورد تجاوز آن را حمله فراگیر و ددمنشانه می‌داند و لذا حق دارد که از همه ابزارهای در دسترس از جمله همه تسلیحات سنگین، برای دفاع از خود استفاده کند.

وی درباره پیامدهای حمله احتمالی به سوریه، تصریح کرد: بر اساس شواهد و قرائن، احتمال وقوع جنگ جهانی وجود ندارد و در این زمینه می‌توانیم به سخنان وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه کشورش در کنار هیچ کدام از دو طرف درگیر وارد جنگ نمی‌شود، اشاره کرد.

وی افزود: ناتو نیز احتمال وقوع جنگ فراگیر را نمی‌دهد، به ویژه اینکه متحدان سوریه در همه قاره‌ها حضور دارند و می‌توانند، منافع حیاتی غرب را تحت تاثیر قرار دهند. این درحالی است که اوضاع سیاسی و اقتصادی کشورهای غربی نیز اجازه وقوع جنگ گسترده را نمی‌دهد، زیرا نتائج آن غیرقابل پیش بینی خواهد بود.

الحسنی عدم اعلان مواضع حزب الله لبنان را نشانه‌ای دال بر مطرح بودن همه گزینه‌ها دانست و افزود: مواضع رهبر انقلاب اسلامی ایران نیز، در را به روی همه گزینه‌ها و احتمالات باز نگه می‌دارد. این امور باعث شد که طرف غربی بار دیگر در برنامه‌های خود تجدید نظر کند و سود و زیان‌های احتمالی از حمله به سوریه و واکنش‌های احتمالی را در نظر بگیرد.

وی درباره عقب نشینی آمریکا از تصمیمش مبنی بر حمله به سوریه، گفت: این امر به علت عدم تناسب دستاویزها با واقعیت امور است که همه روزه شاهد آشکار شدن آن هستیم. هر کس مواضع و دستاویزهای اعلام شده برای حمله آمریکا به سوریه را دنبال کند، مشاهده می‌کند که تا چه میزان افکار عمومی را سخره گرفته‌اند.

این کارشناس یمنی مسائل راهبردی هدف نهایی از هجمه به سوریه را نابودی نظام مقاوم دمشق در راستای منافع رژیم صهیونیستی دانست و افزود:‌ همه بهانه‌های آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی غربی از بین رفته و بر همگان مبرهن شده که این حمله احتمالی با دستور رژیم صهیونیستی و در راستای منافع آن رژیم است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول