اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان خبر داد

صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان به زودی در 18 شهر استان سمنان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان از صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان به زودی در 18 شهر استان سمنان با همکاری‏ شهرداری‏ها خبر داد.

صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان به زودی در 18 شهر استان سمنان

کیانوش نیک‏‌هوش امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: در سمنان، با همکاری شهرداری مرکز استان، فعالیت‏‌ها در بخش صدور شناسنامه فنی ملکی ساختمان به صورت جدی آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با ابلاغی که از سوی سازمان مسکن و شهرسازی استان سمنان به 18 شهرداری این استان انجام شده است، فعالیت‏‌ها در سایر شهرهای استان نیز صورت اجرایی به خود می‏‌گیرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح کلیه نیازهای مترتب پیش‌‏بینی و تأمین شده است، گفت: سه شهرداری سمنان، مهدیشهر و شهمیرزاد اجرای این طرح را آغاز کرده‌‏اند.

نیک‏‌هوش افزود: شناسنامه فنی ملکی ساختمان در این شهرها برای تمام پایان‏‌کارهایی که برای ساختمان‏ها صادر خواهد شد، در اختیار صاحبان واحدهای مسکونی قرار می‏‌گیرد.

وی افزود: در حال حاضر، این سه شهر اجرای این طرح را در دست بررسی و اقدام دارند و اطلاعات قانونی مورد نیاز در اختیار مجریان آن قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان افزود: بر این اساس، متقاضیان دریافت پایان‏‌کار، ابتدا باید به سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان مراجعه و شناسنامه فنی ملکی ساختمان را دریافت کرده و سپس با مراجعه به شهرداری‏ها برای دریافت پایان‏‌کار اقدام کنند.

نیک‏‏‌هوش افزود: دریافت شناسنامه فنی ملکی ساختمان در حقیقت گواه این بوده که مباحث مقررات ملی در احداث ساختمان مربوطه رعایت شده است.

وی افزود: در این شناسنامه، ساختمان در چهار سطح امتیازبندی می‏‌شود و خریداران نهایی متوجه کیفیت اصلی بنای مورد نظر خود می‏‌شوند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان سمنان با بیان اینکه برای هر واحد مسکونی یک جلد شناسنامه فنی ملکی ساختمان صادر می‏‌شود، گفت: این شناسنامه در اختیار مالک واحد مسکونی قرار می‏‌گیرد.

انتهای پیام/2249/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول