اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه دماوند:

امام صادق(ع) تبیین‏کننده معارف شیعه بود

امام جمعه دماوند گفت: در زمان امام صادق (ع)، تشیع بار دیگر مطرح شد و در حقیقت، این امام همام تبیین‏کننده معارف شیعه بود.

امام صادق(ع) تبیین‏کننده معارف شیعه بود

حجت‏الاسلام والمسلمین محمد علاءالدینی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران، با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت امام ششم شیعیان جهان، حضرت امام جعفر صادق (ع) اظهار داشت: در خصوص امام صادق (ع) ابعاد مختلفی مطرح است.

وی گفت: آنچه مهم است، این بوده که در خصوص آن حضرت نباید به کلماتی پرداخت که عمق زحمات و متن زندگی ایشان را به خوبی مشخص نکند.

علاءالدینی هشدار داد: از جمله این مباحث، مقوله بنیان‏گذاری یا رئیس مکتب تشیع بودن آن حضرت بوده که در حقیقت، وجود مقدس نبی مکرم اسلام (ص) عامل آن است.

امام جمعه دماوند بیان داشت: خداوند متعال در آیات مختلف قرآن از جمله در سوره مبارکه «بیّنه»، حضرت علی(ع) و شیعیان آن حضرت را بهترین خلایق معرفی کرده و بنابراین، کلمه شیعه از همان زمان بر زبان‏ها جاری بوده است.

علاءالدینی تصریح کرد: پیروان امیرالمؤمنین (ع) کسانی بودند که به واسطه تأکید پیامبر به آن حضرت و اینکه حبّ و دوستی ایشان چقدر اجر و ثواب دارد، شیعه نام گرفتند.

وی با تاکید بر اینکه بنیان‏گذار شیعه رسول گرامی اسلام (ص) هستند، خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق (ع) به واسطه چند مطلب که یکی از آنها انتقال حکومت از امویان به بنی عباس است، تشیع بار دیگر مطرح و معارف آن تبیین شد.

امام جمعه دماوند یادآور شد: در آن زمان، فرصت ویژه‏ای برای امام صادق (ع) ایجاد شد تا از ترجمه‏های مختلفی که به جامعه اسلامی و هجمه‏هایی که به معارف دینی وارد شده بود، فرصتی خلق کنند و به تبیین و تشریح معارف شیعه بپردازند.

علاءالدینی هشدار داد: در ایام شهادت آن امام بزرگوار، مطبوعات و رسانه‏ها باید مراقبت کنند تا با استفاده از این کلمه موجبات سوء استفاده دشمنان و معاندان اسلام را فراهم نسازند.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان دماوند تأکید کرد: در زمان امام صادق (ع) شیعه سابقه‏ای به اندازه یک قرن داشته و خداوند نیز اراده خود را بر این قرار داده بود تا آن حضرت مبنای دیگر مذاهب باشند.

وی بیان داشت: مکاتب شافعی، مالکی، حنبلی و حنفی باواسطه یا بی‏واسطه از تعلیمات امام صادق (ع) بهره برده‏اند و در جهان سنت، بیش از 400 راوی از آن امام همام روایت کرده‏اند.

علاءالدینی با بیان اینکه دشمنان هیچ‏گاه نتوانسته‏اند از آن حضرت به دشمنی یاد کنند، تصریح کرد: همه این‏ها نکات امیدبخشی است که زمینه وحدت هر چه بیشتر مسلمانان شیعه و سنی را فراهم می‏کند.

انتهای پیام/2568/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول