اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

استاد علوم سیاسی دانشگاه سوئز در گفت‌وگو با فارس:

همه اقدامات آمریکا علیه سوریه غیر قانونی است

استاد علوم سیاسی دانشگاه سوئز مصر، همه اقدامات آمریکا علیه سوریه را در تضاد با قوانین بین‌‌الملل خواند و تاکید کرد که رژیم صهیونیستی و ترکیه تمایل شدیدی به سرنگونی ارتش و نظام سوریه دارند.

همه اقدامات آمریکا علیه سوریه غیر قانونی است

«جمال سلامه» استاد علوم سیاسی دانشگاه سوئز مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، عقب‌نشینی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا از حمله به سوریه و منتظر موافقت کنگره آمریکا شدنش را دلیلی بر ضعف مواضع واشنگتن در خصوص حمله به سوریه دانست و افزود: همه اقدامات آمریکا علیه سوریه از جمله تهدید به حمله نظامی، بر اساس قوانین بین‌الملل غیر قانونی است.

وی شورای امنیت را مرجع تصمیم گیری در خصوص حمله نظامی به هر کشوری دانست و افزود: در صورتی که همه راه‌ حل‌ها و گزینه‌ها با شکست مواجه شود و گزینه‌ای جز دخالت نظامی باقی نماند؛ در آن صورت شورای امنیت نیروهای لازم برای دخالت نظامی را ساماندهی می‌کند ولی آمریکا همه قوانین بین‌الملل را زیر پا می‌گذارد.

سلامه «ترسو» خواند اوباما از سوی رژیم صهیونیستی را ناشی از تمایل شدید این رژیم و ترکیه برای سرنگونی ارتش و نظام سوریه خواند و در بیان علت این امر گفت: بشار اسد تهدیدی برای امنیت رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره به اعلام آمریکا مبنی بر اینکه حمله به سوریه با ورود نیروهای زمینی همراه نخواهد بود، افزود: در سایه اوضاع سوریه و حضور متحدان منطقه‌ای و بین‌المللی دمشق، احتمال ورود نیروهای زمینی بیگانه در سوریه بسیار بعید به نظر می‌رسد.

سلامه هر گونه حمله نظامی به سوریه را تهدیدی برای امنیت منطقه خواند و افزود:‌ در صورت وقوع حمله به سوریه، امنیت برخی کشورها مانند لبنان و اردن با تهدید جدی مواجه می‌شود زیرا ممکن است که درگیری به آن کشورها گسترش یابد. احتمال دارد که در صورت حمله نظام بشار اسد به رژیم صهیونیستی، این رژیم نیز در جنگ احتمالی مشارکت کند. اگر چنین شود و صهیونیست در جنگ علیه سوریه شرکت کنند، ایران نیز ممکن است به سود متحدش وارد جنگ شود.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول