اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

مشاور ویژه اسماعیل هنیه در گفت‌و‌گو با فارس:

جنگ سوریه، تمامی منطقه را به آتش خواهد کشید

«عیسی النشار» مشاور ویژه رئیس حکومت فلسطین در غزه، تهدید نظامی آمریکا علیه سوریه را محکوم کرده و هشدار داد که این مسئله به تنهایی می‌تواند سایه جنگ را بر تمامی منطقه حکم فرما سازد.

جنگ سوریه، تمامی منطقه را به آتش خواهد کشید

«عیسی النشار» مشاور ویژه رئیس حکومت فلسطین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در غزه افزود: جنگ سوریه، دروازه های جنگی فراگیر در تمامی منطقه را خواهد گشود که حماس نیز بخشی از خاورمیانه است و از تاثیرات این جنگ مستثنا نیست.

وی یادآور شد: از آن جایی که ما در هر لحظه منتظر حمله اسرائیل هستیم، همیشه از آمادگی لازم برخورداریم.

اخیراً گزارش‌هایی منتشر شده بود که دستگاه‌های امنیتی وابسته به حکومت غزه تمرینات نظامی خود را متوقف ساخته و برای مقابله با حمله نظامی احتمالی اسرائیل به حالت آماده‌باش درآمده است.

در این زمینه، اسلام شهوان، سخنگوی وزارت کشور در حکومت غزه با اشاره به احتمال بهره‌جویی اسرائیل از حمله آمریکا به سوریه و یورش همزمان به غزه، تاکید کرد که امنیت جبهه داخلی کاملا تامین شده و غزه می‌تواند هرگونه موقعیت غافلگیرکننده‌ای را کنترل کند.

اسلام النشار، که از پایه‌گذاران جنبش حماس است، معتقد است که آمریکا لحظه‌ای به فکر ملت سوریه نبوده است، بلکه هدف از این یورش، تامین امنیت اسرائیل و حمایت از آن است.

وی در این زمینه افزود: ما به خوبی می‌دانیم که مسائلی چون دمکراسی، آزادی و منافع ملت‌ها برای آمریکا معنایی ندارد و تمامی هدف آنها از این تحرکات، تامین منافع خود و ادامه پروژه‌ای به نام اسرائیل است که با هدف نفوذ در منطقه خاورمیانه طراحی شده است.

مشاور ویژه رئیس حکومت غزه از پیروی کامل بعضی از حکومت‌های عربی از آمریکا انتقاد کرده و یادآور شد که برای این حکومت‌ها، منافع ملت‌های خود یا دیگر ملت‌های منطقه مطرح نیست بلکه تنها آرزوی آنان، جلب رضایت سرورانشان در واشنگتن است.

اخیراً روزنامه الأنباء کویت از اختلافاتی در بدنه حماس در‌خصوص گزینه های مطرح برای این جنبش در سایه حمله نظامی احتمالی غرب به سوریه خبر داد.

به گفته این روزنامه «گردان‌های عزالدین قسام» شاخه نظامی جنبش حماس، مواضعی متفاوت با رهبری سیاسی حماس دارد.

روزنامه الأنباء تاکید می‌کند این گردان‌ها اعلام کرده‌اند در هر جنگی علیه سوریه، آنها در کنار سوریه حاضر خواهند بود و در این زمینه حتی حاضرند از رهبری سیاسی جنبش اعلام جدایی کنند.

گفته شده است که این نافرمانی گردان‌ها از دستورات رهبری سیاسی حماس، باعث خشم خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی این جنبش شده است.

 

از سوی دیگر، عیسی النشار ابراز امیدواری کرد که روابط میان حماس و جمهوری اسلامی ایران به وضعیت سابق بازگردد.

وی گفت: درست است که بحران سوریه تاثیری جزئی بر روابط ما با ایران گذاشته اما ما خواهان روابط بهتری با ایران هستیم و این به خاطر مواضع ارزشی و اصیل ایران درخصوص مسأله فلسطین و حمایت همیشگی این نظام از پایداری ملت و جریان مقاومت فلسطین در مقابله با تهدیدهای صیهونیسم است.

 

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول