اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب شهادت امام صادق(ع)

اجتماع بزرگ مدافعان حرم حضرت زینب(س) در قم برگزار شد

در شب شهادت امام جعفر صادق(ع) اجتماع مدافعان حرم حضرت زینب(س) در قم به همت هیئت خادم الرضا این شهر برگزار شد.

اجتماع بزرگ مدافعان حرم حضرت زینب(س) در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام صادق واعظ از اساتید حوزه در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه مکتب تشیع از ابتدای اسلام وجود داشته است، اصحاب پیامبر از جمله عمار یاسر و مقداد را از جمله شیعیان دانست.

وی با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، به نقش این امام همام به گسترش مکتب تشیع اشاره کرد و بیان داشت: هزاران نفر از شاگردان از جلسات درس و بحث امام صادق(ع) بهره‌مند شدند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به سرآمد بودن شاگردان امام صادق(ع) در علوم مختلف بیان کرد: امروز به این دلیل شیعه را با نام مذهب جعفری می‌شناسند که در دوران امام صادق(ع) علوم اهل بیت بسیار گسترش یافت.

وی تاکید کرد: اینکه فقط در زبان بگوییم شیعه‌ هستیم، کافی نیست باید اعمال و رفتار ما نشان دهد که شیعه واقعی اهل بیت هستیم و دوری از گناه‌ از جمله ویژگی‌های یک شیعه واقعی است.

واعظ ضرورت توجه به نسل جوان جامعه را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: اهل بیت نسل جوان را به وسیله دلیل و منطق به اسلام دعوت کرده و در این مسیر هیچگاه از اجبار استفاده نمی‌کردند و والدین نیز امروز باید از این شیوه برای تقویت بنیه دینی فرزندان خود بهره جویند.

شایان ذکر است در این مراسم شرکت کنندگان ضمن سر دادن شعارهایی در راستای حمایت از ملت مظلوم سوریه، آمادگی خود را برای دفاع از حرم حضرت زینب به فرمان ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اعلام کردند.

شرکت‌کنندگان در اجتماع بزرگ مدافعان حرم حضرت زینب که سربندهای یا زینب و یا ابوالفضل به پیشانی خود بسته بودند، اقدامات گرو‌ه‌های تکفیری در کشورهای مختلف جهان به ویژه در سوریه را محکوم کردند.

انتهای پیام/2258/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول