اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پارک علم و فناوری گیلان:

دولت الکترونیک در گیلان عملیاتی شد / صومعه‌سرا و لنگرود پایلوت این طرح

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: طرح دولت الکترونیک با همکاری بخش خصوصی در گیلان در حال اجرا است.

دولت الکترونیک در گیلان عملیاتی شد / صومعه‌سرا و لنگرود پایلوت این طرح

مجید متقی‌طلب در حاشیه افتتاح کانون علم و فناوری صومعه‌سرا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در این شهرستان خلاقیت در دانش را منشأ توسعه و شکوفایی در تمام زمینه‌های علمی کشور دانست.

وی با بیان اینکه علم و اقتصاد دو موضوع محوری و اولویت‌دار کشور محسوب می‌شوند، افزود: اقتصاد کشور بر مبنای علم و دانش و فناوری تأثیرگذار می‌شود.

شرکت‌های دانش‌بنیان اساس حوزه علم و فناوری کشور هستند

رئیس پارک علم و فناوری گیلان با بیان اینکه هماهنگی در علم و اقتصاد بر مبنای شرکت‌های دانش‌بنیان استوار است، ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان اساس و مبنای حوزه علم و فناوری هستند.

وی حوزه علمی و فناوری کشور را نیازمند حضور سرمایه و اعتبار کافی دانست و تصریح کرد: این امر موجب جلوگیری از ورود دلالی در این حوزه می‌شود.

متقی‌طلب استفاده از تمام ظرفیت‌های خلاقانه در صومعه‌سرا را مهم خواند و گفت: کانون «شکوفایی خلاقیت» واحدی برای ارائه خدمات ویژه برای به اثبات رساندن ایده‌های علمی و شکوفایی افکار خلاقانه است.

وی، ارائه مشاوره‌های تخصصی، استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، برگزاری دوره‌های آموزشی و تأمین منابع اطلاعات علمی و فنی را از جمله حمایت کانون‌های علم و فناوری عنوان کرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت نیروهای جوان را برجسته‌ترین هدف کانون‌های مذکور برشمرد.

کم‌کاری مسئولان صومعه‌سرا در اجرای اهداف پارک علم و فناوری گیلان

وی، جلوگیری از مهاجرت افراد نخبه و خلاق، ایجاد اشتغال و ارتقای سطح علمی را از دیگر اهداف کانون علم و فناوری در سطح شهرستان‌ها برشمرد.

متقی‌طلب، با اشاره به عملکرد حوزه علمی و فناوری در صومعه‌سرا، خاطرنشان کرد: مسئولان صومعه‌سرا در راستای اجرای اهداف و وظایف کانون‌های علم و فناوری به ویژه در سال‌های اخیر بسیار کم‌کاری کرده‌اند.

وی با تصریح بر اینکه در سال گذشته صومعه‌سرا، آستانه‌اشرفیه و بندر انزلی به عنوان شهرهای برگزیده در افتتاح کانون علم و فناوری معرفی شدند، یادآور شد: به دلیل هماهنگ نبودن مسئولان این کانون‌ها در شهرستان‌های مذکور با موانع در پیشبرد اهداف مواجه شدیم. 

این مسئول، وجود مراکز دانشگاهی در صومعه‌سرا را امتیازی ویژه برای این شهرستان خواند و متذکر شد: شرایط شکوفایی استعدادها و خلاقیت‌های علمی و فناوری باید بومی‌نگر شود.

وی اضافه کرد: مسئولان صومعه‌سرا با شناسایی افراد مبتکر، فرصت‌های فعالیت را برای نابغه‌های این شهرستان فراهم کنند.

اجرای طرح دولت الکترونیک در گیلان/صومعه‌سرا و لنگرود پایلوت اجرای این طرح

متقی‌طلب اجرای طرح دولت الکترونیک را اولویت کاری پارک علم و فناوری کشور و گیلان عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه طرح دولت الکترونیک در گیلان اجرایی می‌شود، خاطرنشان کرد: این طرح اکنون با همکاری بخش خصوصی در گیلان در حال انجام است.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان، یادآور شد: به‌زودی بیمارستان شهرهای صومعه‌سرا و لنگرود به عنوان پایلوت اجرای طرح دولت الکترونیک مدرن‌سازی می‌شوند.

انتهای پیام/84003/ب40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول