اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس جمهور مصر کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی را تشکیل داد

رئیس جمهور مصر روز یکشنبه کمیته ویژه متشکل از 50 نفر را برای تدوین نهایی قانون اساسی این کشور تشکیل داد.

رئیس جمهور مصر کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی را تشکیل داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری شینهوا، ایهاب بدوی سخنگوی ریاست جمهوری مصر در نشستی خبری گفت: با حکم مستقیم عدلی منصور کمیته 50 نفره برای تدوین قانون اساسی جدید مصر در مرحله دوم تشکیل شد.

بدوی افزود: نمایندگان شیخ الازهر، کلیساها، جوانان انقلابی، اتحادیه صنفی و کارگری، زنان، پلیس، ارتش، جنبش‌های اسلامی، لیبرال، چپ و ملی گرا و برخی شخصیت‌های برجسته مانند عمرو موسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری سابق و دکتر جابر نصار رئیس دانشگاه قاهره از اعضای این کمیته هستند.

بر اساس دستور عدلی منصور، وظیفه اصلی این کمیته بررسی تغییرات و اصلاحیه‌ها در قانون اساسی خواهد بود که از سوی یک گروه 10 نفره از کارشناسان حقوقی و قضایی تدوین شده است.

بر اساس دستور ریاست جمهور مصر، کمیته 50 نفره باید پیش نویس نهایی قانون اساسی جدید این کشور را ظرف 60 روز آماده کند تا به همه پرسی گذاشته شود.

قرار است اولین نشست کمیته 50 نفره هشتم سپتامبر برابر با 17 شهریور ماه برگزار شود.

عدلی منصور اواسط ژوئیه گذشته کمیته متشکل از 10 نفر از قضات و حقوقدانان برجسته کشور برای تهیه پیش نویس اولیه قانون اساسی جدید کشور تشکیل داد و این کمیته هفته گذشته پیش نویس این قانون را به عدلی منصور ارائه کردند تا برای بررسی نهایی در اختیار کمیته 50 نفر قرار گیرد.

قانون اساسی فعلی مصر که در سال 2012 و زمان محمد مرسی رئیس جمهور برکنار شده مصر تدوین شد اعتراض شدید لیبرال‌ها و احزاب چپ گرا را در پی داشت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول