اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کارشناس امور نظامی سوریه در گفت‌وگو با فارس:

آمریکا دست به اقدام نظامی نمی‌زند/اوباما در تلاش برای خروج از بحران

کارشناس امور نظامی سوریه با بیان اینکه آمریکا عملا دست به هیچ‌گونه اقدام نظامی علیه سوریه نخواهد زد، تاکید کرد که رئیس جمهوری آمریکا هم اکنون بیش از هر چیز در تلاش برای یافتن راه خروجی از این بحران همانند نخست وزیر انگلیس است.

آمریکا دست به اقدام نظامی نمی‌زند/اوباما در تلاش برای خروج از بحران

سرتیپ «ترکی حسن»، کارشناس امور نظامی سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دمشق تاکید کرد، از جمله موانعی که «باراک اوباما»، رئیس جمهوری آمریکا در حمله به سوریه با آن مواجه است، عقب‌نشینی انگلیس از این حمله است که از جمله نزدیک‌ترین متحدان آمریکا به شمار می‌آید.

این کارشناس امور نظامی سوریه در ادامه افزود: عقب‌نشینی نخست‌وزیر انگلیس از تصمیم حمله به سوریه یکی از دلایل عقب نشینی رئیس جمهوری آمریکا از حمله به سوریه تلقی می‌شود.

وی تاکید کرد که اتخاذ چنین تصمیمی برای مردم و مسئولان سوریه چندان غافلگیر کننده نبوده و همین موجب شده تا آمریکا از لحن دشمنی و خصومت خود علیه سوریه بکاهد.

حسن گفت: گزینه‌های متعددی وجود دارد که اوباما را واداشت تا پیش از هرگونه اقدام نظامی علیه سوریه آنها را مد نظر قرار دهد و اولین آن، این است که اوباما دریافت سوریه دارای قدرت نظامی بسیاری است و از توانمندی‌های نظامی خود از جمله قدرت استراتژیک موشکی خود علیه اهداف آمریکا در منطقه را هدف قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد که این تنها منافع آمریکا نیست که در منطقه هدف قرار می‌گیرد، بلکه اهداف اسرائیل نیز در تیررس موشک‌های سوریه قرار دارد.

به اعتقاد حسن تاکید ایران در ایستادن در کنار سوریه تا آخرین لحظه و آخرین نفس از دیگر دلایلی است که موجب شده تا آمریکا در اقدام نظامی خود علیه سوریه تامل کند، این درحالی است که سومین عامل در این راستا «حزب الله» است که تاکید کرده، ضربات مهلکی را به اسرائیل وارد خواهد کرد.

وی افزود: آنچه برای آمریکا در هر اقدامی مهم می‌نماید و حرف اول را خواهد زد، منافع اسرائیل در منطقه است و در این میان آغاز هرگونه تجاوزی علیه سوریه منجر به جنگی ویرانگر خواهد شد که هم منافع واشنگتن و هم تل‌آویو را هدف قرار خواهد داد.

حسن گفت: هرگونه تجاوز احتمالی آمریکا به سوریه بدون تردید امنیت رژیم صهیونیستی و به تبع آن امنیت ملی آمریکا را هدف قرار خواهد داد و همه به خوبی می‌دانند، موفقیت‌ها و پیروزی‌های ارتش سوریه در منطقه «الغوطه» در ریف دمشق همه و همه موجب این تهدیدات شده تا دشمنان سوریه و به ویژه آمریکا آبروی خود در سوریه را حفظ کند.

سرتیپ حسن در پایان تاکید کرد که به نظر نمی‌رسد، آمریکا عملا دست به اقدامی نظامی علیه سوریه بزند و هم اکنون رئیس جمهوری آمریکا بیش از هر چیز به دنبال یافتن راه حلی برای خروج از این بحران همانند نخست وزیر انگلیس است.

انتهای پیام

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول