اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان خبر داد

‌تامین سوخت ‌590 فروند هواپیما در زاهدان / سوختگیری حدود 3 میلیون لیتر بنزین

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان از تامین سوخت ‌590 فروند هواپیمادر این ‌استان‌ خبر داد و گفت: ‌مقدار سوخت تحویلی به این پروازها‌ در دو ماهه تیر و مرداد سال جاری 2 میلیون و 937 هزار لیتر بوده است.

‌تامین سوخت ‌590 فروند هواپیما در زاهدان / سوختگیری حدود 3 میلیون لیتر بنزین

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ‌شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان، دادخدا اعتصامی ‌افزود: مقدار مصرف نفت‌گاز در دو ماهه تیر و مردادسال جاری 72 میلیون و 924 هزار لیتر بود که نسبت به مشابه سال گذشته 16 درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مقدار مصرف شامل بخش‌های مختلف از جمله مصارف حمل‌ونقل‌، صنایع‌، کشاورزی‌، حرارتی، اصناف‌، برق و ا‌دارات است، اظهار داشت: ‌از این میان بخش حرارتی با 50 درصد و بخش برق با 13 درصد به ترتیب بیشترین کاهش و افزایش را دربردارد.

اعتصامی علت کاهش مصرف نفت‌گاز در بخش حرارتی را بازدیدهای مستمر و شناسایی مصرف‌کنندگان اعلام کرد.

وی همچنین از افزایش 56 درصدی مصرف نفت سفید نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود: در مجموع مقدار 32 میلیون و 491 هزار لیتر نفت سفید در منطقه توزیع شده و این مقدار 56 درصد بیشتر از میزان توزیع شده در دو ماهه مشابه سال قبل است.

اعتصامی علت افزایش توزیع نفت سفید را ذخیره‌سازی زمستانی خانوارهای زیرپوشش اعلام کرد و گفت‌: به دلیل شرایط جوی و موقعیت جغرافیایی استان پهناور سیستان وبلوچستان و مشکلات حمل و نقل جاده‌ای در فصول سرد، توزیع نفت سفید در فصول گرم ‌و ذخیره‌سازی از سوی خانوارها موجب می‌شود تا سوخت مورد نیاز به موقع و در مدت زمان کمتری در دسترس مردم قرار گیرد.

وی مصرف بنزین را در همین مدت مقدار 83 میلیون و 604 هزار لیتر اعلام کرد که این مقدار مصرف پنج درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

اعتصامی با اشاره به تامین سوخت مورد نیاز 590 فروند هواپیمای پروازهای داخلی و خارجی استان‌، مقدار سوخت تحویلی به این پروازها را در دو ماهه تیر و مرداد سال جاری 2 میلیون و 937 هزار لیتر عنوان کرد.

اعتصامی گفت: منطقه زاهدان یکی از مناطق 37گانه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران است که بادارا بودن چهار ناحیه‌، وظیفه تامین سوخت مورد نیز مردم استان سیستان و بلوچستان در مرکز، شمال و بخش‌هایی از جنوب استان را به عهده دارد.

استان سیستان وبلوچستان بدلیل گستردگی محدوده جغرافیایی ازنظرتقسیمات شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به دو منطقه زاهدان و چابهار تقسیم شده است.

انتهای پیام75004/ش/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول