اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس مجلس سوریه در دیدار با «بروجردی»:

تهدیدهای آمریکا عزم سوریه را برای مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌کند/ اتحادیه عرب بازیچه عربستان است

رئیس مجلس سوریه در دیدار با رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد دمشق از تهدیدهای آمریکا هراسی ندارد و این تهدیدها سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم بازنمی‌دارد.

تهدیدهای آمریکا عزم سوریه را برای مبارزه با تروریسم راسخ‌تر می‌کند/ اتحادیه عرب بازیچه عربستان است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری سوریه «سانا»، «محمد جهاد اللحام» رئیس مجلس سوریه تأکید کرد که دمشق از تهدیدهای آمریکا هراسی ندارد و این تهدیدات سوریه را از ادامه مبارزه با تروریسم باز نمی دارد.

وی افزود: این کشور آمادگی مقابله با هرگونه تجاوزی را دارد و با توجه به اتحاد ملت و ایثار ارتش و همکاری دوستانی چون ایران و روسیه و چین پیروز خواهد شد.

لحام در دیدار با «علاء الدین بروجردی» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تأکید کرد که تهدیدهای آمریکا عاملی برای وحدت بیشتر و آمادگی برای هرگونه تجاوز است زیرا هدف از این حملات صربه زدن به محور مقاومت است و دمشق پایه و بنیان اساسی آن را تشکیل می دهد.

وی همچنین تأکید کرد که تلاش ایالات متحده برای حمله به سوریه با توجه به اینکه این کشور عضو سازمان ملل است نقض آشکار قوانین و منشورهای جهانی استو علاوه بر آن واشنگتن از گروه های تروریستی در سوریه از جمله جبهه النصره حمایت می کند.

اللحام با تقدیر از نقش ایران در ایجاد راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه افزود: با وجود اینکه واشنگتن دمشق را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم می کند اما به خوبی میداند که معارضان از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند و میداند که از چه طریقی این سلاح ها به دست تروریست ها رسیده است.

رئیس مجلس شورای سوریه با اشاره به تلاش اتحادیه عرب برای دخالت نظامی در سوریه گفت: این اتحادیه به بازیچه عربستان تبدیل شده است و موضع این اتحادیه در قبال سوریه لکه ننگی بر پیشانی نهادهای عربی خواهد بود.

از سوی دیگر بروجردی بر حمایت مطلق و کامل ایران از دولت و مردم سوریه تأکید کرد و افزود که ایران آماده ارائه هرگونه خدماتی برای تقویت ایستادگی سوریه در برابر تجاوزهایی که دچار آن می شود، است.

بروجردی تأکید کرد که سفر او و هیئت همراه به سوریه برای تأکید بر موضع ایران در مخالفت با حمله نظامی به سوریه و انتقاد از استفاده معارضان از سلاح شیمیایی در قبال مردم بی پناه بوده است.

وی افزود: ایالات متحده بعد از شکست در مرحله اول جنگ علیه سوریه با استفاده از ابزارهای خود در منطقه از جمله «عربستان»، «قطر» و «ترکیه» این مأموریت را به عهده عربستان گذاشته تا با تأمین گروه های تروریستی و کشتار مردم به هدف خود برسد در حالی که سوریه از این نبرد پیروز و سرفراز بیرون خواهد آمد.

بروجردی همچنین در جمع خبرنگاران گفت: حمله به سوریه پیامدهای متعددی در منطقه به همراه خواهد داشت وبه مرزهای این کشور محدود نخواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول