اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

در گفت‌وگو با شبکه روسیا الیوم

فیصل مقداد: برای تمامی احتمالات آماده‌ایم/ مسئله آمریکا نفت و امنیت اسرائیل است

معاون وزیر خارجه سوریه با اعلام اینکه «دمشق برای تمامی احتمالات آماده است» گفت: مسئله اصلی آمریکا در منطقه خاورمیانه نفت و امنیت اسرائیل است.

فیصل مقداد: برای تمامی احتمالات آماده‌ایم/ مسئله آمریکا نفت و امنیت اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری فارس، «فیصل مقداد» معاون وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت: مسئله آمریکا در خاورمیانه تنها به نفت و امنیت اسرائیل وابسته است و این مسئله از سوی «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور و ««جان کری» وزیر خارجه آمریکا تأیید شده است.

وی افزود: واشنگتن نه به حقوق بشر پایبند است و نه قانون بین‌المللی و این کشور دوست کشورهای عربی نیز نیست بلکه تنها همپیمان تروریست‌ها در سوریه است.

مقداد افزود: آمریکا از دوران جنگ ویتنام از چهارچوب قوانین بین‌المللی خارج شده است و حمله به عراق نیز بدون مجوز شورای امنیت نشان می‌دهد که این کشور از قوانین بین‌المللی اطاعت نمی‌کند.

معاون وزیر خارجه سوریه گفت که واشنگتن در حال حاضر نیز با همکاری با ابزارهایش در منطقه از جمله عربستان به دنبال ایجاد جنگ دیگری در منطقه است.

مقداد از قدرت‌های جهانی خواست که به دنبال ایجاد ثبات و امنیت در جهان هستند واشنگتن را از ماجرا جویی مانند عراق و لیبی و افغانستان باز دارند.

وی افزود: بازرسان سازمان ملل تأکید کرده‌اند که 48 بار از سلاح شیمیایی در سوریه استفاده شده است و این آمار حمله اخیر الغوطه الشرقیه را شامل نمی‌شود.

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که دمشق امکان ندارد از سلاح شیمیایی علیه ملت و ارتش خود استفاده کند و بارها پیشتر اعلام کرده بود که سربازان ارتش سوریه در معرض حملات گاز سارین قرار گرفته‌اند.

وی همچنین با اشاره به نقش ترکیه در بحران سوریه گفت که ترکیه نقشی اساسی در بحران سوریه بازی می‌کند و اگز نقش ترکیه نبود این حجم از کشتار و ویرانی در کشور ایجاد نمی‌شد.

وی همچنین از موضع اردن که تإکید کرده بود اجازه نخواهد داد از خاکش برای حمله نظامی به سوریه استفاده شود تقدیر کرد و افزود: هرگونه تجاوز از بخش جنوبی سوریه با پاسخی متناسب با خودش مواجه خواهد شد و سقوط سوریه به معنای غلبه تکفیری‌ها بر اردن نیز هست.

مقداد تأکید کرد که ملت و دولت سوریه آمادگی هر گزینه احتمالی را دارد و به توانایی ارتش خود اعتماد و ایمان کامل دارد همچنین به موضع همپیمانان خود ایمان دارد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول