اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی جشنواره ملی حدیث رضوی خبر داد

ارسال 292 مقاله به دبیرخانه جشنواره حدیث رضوی

دبیر علمی جشنواره حدیث رضوی گفت: 292 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این مقالات در سه بخش اساتید و پژوهشگران، طلاب و دانشجویان و همچنین بخش نوقلمان دسته‌بندی شده است.

ارسال 292 مقاله به دبیرخانه جشنواره حدیث رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالهادی مسعودی ظهر امروز در نشست خبری برگزاری جشن‌های دهه کرامت و برگزاری جشنواره حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی اسلامی با اشاره به حدیثی از امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند «خداوند رحمت کند کسی که امر ما را احیا کند» و ایشان در توضیح این سخن فرمودند که ابتدا خودش یاد بگیرد و سپس به مردم یاد بدهد.

وی گفت: انگیزه تمام دست‌اندرکاران همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و همایش حدیث رضوی این است که مشمول این دعا واقع شوند.

دبیر علمی جشنواره ملی حدیث رضوی با اشاره به اینکه این جشنواره با رویکرد به سبک زندگی دینی برگزار می‌شود خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی بر توجه هرچه بیشتر به سبک زندگی دینی تاکید کردند و ما وظیفه داریم که سبک زندگی دینی را از منابع استخراج کرده و به جامعه عرضه کنیم.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره 10 موضوع مد نظر قرار گرفته است، تاکید کرد: 292 مقاله به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است که این مقالات در سه بخش اساتید و پژوهشگران، طلاب و دانشجویان و همچنین بخش نوقلمان دسته‌بندی شده است.

مسعودی افزود: 137 مقاله در بخش اساتید و پژوهشگران، 128 مقاله در بخش طلاب و دانشجویان و 27 مقاله نیز در بخش نوقلمان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم ارزیابی در دست انجام است خاطرنشان کرد: 85 درصد ارزیابی مقالات در مرحله دوم انجام شده است و پس از اتمام این مرحله، مرحله سوم ارزیابی آغاز شده و در این مرحله تمام آثار برگزیده با یکدیگر مورد مقایسه قرار می‌گیرند.

دبیر علمی جشنواره ملی حدیث رضوی با اشاره به اینکه شورای علمی همایش روز سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهد بیان کرد: 40 درصد از آثار ارسال شده به جشنواره از موضوع امسال فاصله داشت که این آثار برای سال‌های آینده نگهداری خواهد شد.

وی از ارائه هفت مقاله از کشورهای عراق، تونس، کانادا و مصر به این همایش خبر داد و بیان داشت: طی دو سال آینده نیز شاهد برگزاری جشنواره ملی حدیث رضوی خواهیم بود و موضوعاتی مثل کتاب‌ها و آثار منتشر شده درباره امام رضا(ع)، یاران امام رضا(ع)، جریان‌شناسی حدیث و روایات تفسیری امام رضا(ع) و... ممکن است به عنوان موضوع همایش حدیث رضوی انتخاب شود.

انتهای پیام/2258/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول