اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک طرح ابتکاری

300 اصله درخت توت در سمنان 2 طبقه شد

300 اصله درخت توت در سمنان در یک طرح ابتکاری 2 طبقه شد.

300 اصله درخت توت در سمنان 2 طبقه شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، کارشناس مسئول منطقه یک سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان ظهر امروز در بررسی روند اجرای این طرح اظهار داشت: در یک طرح ابتکاری و کارشناسی شده، 300 اصله درخت توت مجنون غرس شده در حد فاصل میدان سعدی تا میدان امام حسین (ع) سمنان 2 طبقه شدند.

عباس رستمیان گفت: در ادامه طرح کیفی‏‌سازی فضای سبز سطح شهر، این اقدام با هدف زیباسازی منظر شهری با فرم‏‌دهی درختان در مسیر عبور زائران ثامن‏‌الحجج (ع)، افزایش ارتفاع درخت و بهره‌‏وری بیشتر محصول صورت گرفت.

وی اظهار داشت: در این طرح که برای اولین بار در شهر سمنان انجام می‏‌شود، تعدادی از شاخه‏‌های درختان توت مجنون موجود با اضافه کردن قیم برای نگهداری درخت به ارتفاع یک متر افزایش یافت که بعد از گذشت حدود یک سال و بعد از 2 مرحله، هرس فرم نهایی درخت حاصل می‏‌شود. 

کارشناس مسئول منطقه یک سازمان پارک‏ها و فضای سبز شهرداری سمنان با اشاره به استقبال شهروندان سمنانی از درخت مثمر ثمر توت و سازگاری این گونه با آب و هوای شهر سمنان، زمان تکمیل این طرح را اواخر فروردین ماه سال آینده اعلام کرد.

انتهای پیام/2249/م20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول