اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ضمن ابراز مخالفت با اقدام نظامی بدون مجوز

کارتر خواستار تشکیل «کنفرانس صلح» برای سوریه شد

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در بیانیه‌ای ضمن ابراز مخالفت با اقدام نظامی بدون مجوز سازمان ملل علیه سوریه تأکید کرد جامعه بین‌الملل از جمله ایران و سوریه به اجماع برسند و برای یافتن یک راه‌حل سیاسی یک کنفرانس صلح تشکیل دهند.

کارتر خواستار تشکیل «کنفرانس صلح» برای سوریه شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه آمریکایی «هافینگتون‌پست»، «جیمی کارتر» رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در بیانیه‌ای در وب‌سایت خود نوشت که مخالف هرگونه اقدام نظامی بدون مجوز و حمایت سازمان ملل در سوریه است و تأکید کرد که اقدام نظامی بدون اجازه سازمان ملل غیرقانونی است.

در بیانیه وی آمده است: پاسخ نظامی تنبیهی بدون حکم شورای امنیت سازمان ملل یا حمایت گسترده ناتو و اتحادیه عرب طبق قوانین بین‌المللی غیرقانونی است و بعید است که مسیر جنگ را تغییر دهد.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در بیانیه خود خواستار برگزاری یک «کنفرانس صلح» شد.

در بیانیه کارتر آمده است: استفاده از سلاح‌های شیمیایی در 21 آگوست در نزدیکی دمشق، نقض گسترده قوانین بین‌الملل است که که جامعه جهانی را خشمگین کرده است. آمریکا و برخی از همپیمانان اروپایی این کشور خواستار حمله نظامی علیه سوریه شدند اما ظاهراً این اقدام از حمایت ناتو و اتحادیه عرب برخوردار نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیش‌بینی می‌شود که روسیه، ایران و سوریه پیامدهای هولناک این حمله را پیش‌بینی کرده‌اند. به دعوت سوریه، تحقیقات سازمان ملل انجام گرفته است و به زودی گزارش آن منتشر می‌شود. یک واکنش نظامی تنبیهی بدون حکم شورای امنیت سازمان ملل یا حمایت گسترده ناتو اتحادیه عرب طبق قوانین بین‌الملل غیرقانونی است و بعید است که مسیر جنگ را تغییر دهد.

کارتر تصریح کرد: اقدام نظامی بدون مجوز تنها مواضع موجود را سخت‌تر می‌کند و فرایند سیاسی مورد نیاز برای پایان دادن به خشونت‌های فاجعه‌بار را به تعویق می‌اندازد. در عوض، همه باید به دنبال تقویت اجماع در میان تمام جامعه بین‌الملل از جمله روسیه و ایران باشند و استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه را محکوم کنند و ذخایر چنین سلاح‌هایی را تحت نظارت سازمان ملل درآورند.

رئیس‌جمهور اسبق آمریکا بیانیه خود را اینگونه پایان داد: لازم است که حقایق حمله معین شود و در اختیار عموم قرار گیرد. آنهایی که مسوول استفاده از سلاح‌های شیمیایی هستند باید مسئولیت فردی آن را بپذیرند. حمله شیمیایی باید یک کاتالیزور برای افزایش تلاش‌ها به منظور تشکیل یک کنفرانس صلح برای پایان دادن به دشمنی‌ها و یافتن هرچه سریعتر یک راه‌حل سیاسی باشد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول