اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار سمنان:

سمنان در سرانه شهروندی در کشور هفتم است

شهردار سمنان گفت: سرانه بودجه شهرداری سمنان برای هر شهروند هفت میلیون و 650 هزار ریال بوده و این در حالی است که شهر سمنان به لحاظ جمعیتی در ردیف آخرین شهرهای کشور قرار دارد.

سمنان در سرانه شهروندی در کشور هفتم است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مهدی خراسانیان ظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‏‌فقیه در استان سمنان گفت: با اختصاص این سرانه، شهرداری سمنان در رتبه هفتم کشور و حتی قبل از برخی کلان شهرها قرار گرفته است.

وی در خصوص بازیافت زباله و پسماند هم گفت: امروز در کلان شهرها، 90 درصد از زباله قابل بازیافت دفن می‌شوند؛ در حالی که در سمنان هیچ زباله بازیافتی دفن نمی‌شود.

به گفته شهردار سمنان، از بین 500 شهرداری کشور که باید طرح جامع پسماند را اجرا کنند، تنها 11 شهرداری آن را به تصویب رسانده‏‌اند و شهرداری سمنان در بین آنها قرار دارد.

وی توفیقات شهرداری در مقوله فضای سبز را هم چشم‏گیر دانست و گفت: استاندارد تعریف شده از سوی مسکن و شهرسازی برای سرانه فضای سبز هر شهروند، هفت تا 12 متر مربع است؛ در حالی که این سرانه در سمنان 19.5 متر مربع بوده و از سرانه کشوری بالاتر هستیم.

خراسانیان اجرای سه تقاطع غیرهم‏سطح را از موفقیت‌های شهرداری سمنان در بخش عمرانی برشمرد و خاطرنشان کرد: پل شهید شاطری سال گذشته به عنوان پل برتر درون‏‌شهری کشور انتخاب شد.

شهردار سمنان همچنین به رشد چشم‏گیر فعالیت‌های شهرداری در بخش‌های آتش‌‏نشانی، میوه و تره‌‏بار و همچنین واگذاری برخی از خدمات شهرداری تا دو ماه دیگر به بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: علی‏‌رغم نقدهای غیرمنصفانه که شهرداری را باتلاق و ویرانه نامیده‌اند، شهرداری سمنان هم‌‏اکنون در اوج قرار دارد.

نماینده ولی‏‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان هم در این نشست گفت: شهرداری باید به دنبال خدمت به مردم، جلب رضایت آنها و تبعیت از رهبری باشد که با حضور یک شهردار بسیجی، متعهد و مؤمن، این امور محقق شده است.

آیت‏‌الله سیدمحمد شاهچراغی خواستار تکریم بیشتر به مردم و خدمت به آنها شد و گفت: مردم نیاز به محبت و حرمت دارند و امیدواریم شهرداری سمنان بیش از پیش آن را به مردم عرضه کند.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول