اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد دماوند:

امکانات فرهنگی و هنری دماوند در اختیار هنرمندان است/ هنرمندان نباید طرد شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفت: منابع مالی، تجهیزاتی و امکاناتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند متعلق به هنرمندان است.

امکانات فرهنگی و هنری دماوند در اختیار هنرمندان است/ هنرمندان نباید طرد شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، مهدی بهرامی پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه نمایشگاه خوشنویسی «مشق عشق» در سالن اجتماعات فرهنگ‏سرای کوثر دماوند اظهار کرد: درست است که ما ارشادی هستیم اما معتقدیم هر کس که ایده دارد و کار هنری تولید می‏کند، باید برای هنر سیاست‏گذاری و برنامه‏ریزی کند و ما حمایتش کنیم.

وی با ذکر اینکه مهم این است که یک اتفاق هنری در شهرستان بیفتد، افزود: من همیشه به همه همکارانمان در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند گفته‏ام، کاری نکنید که هنرمندان از ما برنجند یا طرد شوند.

بهرامی ادامه داد: هنرمند اگر نباشد، در ارشاد خبری نیست و هویت وزارت فرهنگ و ارشاد به هنرمندانش است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه هنر ظهور وجود است و هنرمند با هنر خود وجودش را ظاهر می‏کند، خاطرنشان کرد: هنرمند خوشنویس با نوشتار زیبای خود و گلچین گفتار زیبای بزرگان یا آیات قرآن، وجود خود را ظاهر می‏کند.

بهرامی با ذکر اینکه بسیاری به واسطه قلم خوشنویسان اهل معرفت شده‏اند و به کمال رسیده‏اند، تصریح کرد: مخاطبان زیادی با قلم و خط خوش خوشنویسان قرآن‏‏خوان شده‏اند یا با خواندن متن و شعری تأثیرگذار که با خطی زیبا نوشته شده، زندگی‏شان تغییر کرده است.

وی اظهار کرد: وقتی به تاریخ اسلام رجوع می‏کنیم، می‏بینیم که قرآن با خوشنویسی شروع شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند با بیان اینکه خوشنویسی یک هنر بصری تأثیرگذار است، ادامه داد: در علم روان‏شناسی، انسان‏ها عکس‏العمل‏های خود را از پنج حس می‏گیرند که حس بصری از مهم‏ترین آنها بوده و بیش از 70 درصد عکس‏العمل‏ها از این حس گرفته می‏شود.

 

تمام کارهای هنری دماوند به هنرمندان واگذار شود

بهرامی با تأکید بر اینکه از روز اول ورودش به اداره ارشاد دماوند چند اولویت تعریف کرده است، افزود: یکی از مهم‏ترین اولویت‏های کاری من این بود که تمام کارهای هنری شهرستان به هنرمندان واگذار شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند وظیفه اداره متبوع خود را حمایت و نظارت برشمرد و خاطرنشان کرد: هنرمندان ایده می‏دهند و کار تولید می‏کنند و ما حمایت می‏کنیم؛ حتی ارزش‏یابی فعالیت‏ها هم به عهده خود هنرمندان گذاشته شده است.

وی ادامه داد: از آبان ماه سال گذشته که وارد این اداره شده‏ام، هر مراسمی که در وادی هنر و فرهنگ شهرستان افتاده، ایده و پیشنهاد خود انجمن‏ها بوده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند نخستین برنامه‏هایی از این دست را تجلیل از فعالان عرصه شعر و ادب خواند و تصریح کرد: انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ایده شرکت و حضور در اردیبهشت تئاتر استان تهران را داد و ما فضا را در اختیارشان قرار دادیم و نتیجه‏اش این شد که در این جشنواره مقام دوم را کسب کردند.

گالری کوثر دماوند تا استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد

بهرامی به گالری هنری تازه تأسیس در مجتمع فرهنگی و هنری کوثر دماوند اشاره و اظهار کرد: هنرمندان هنرهای تجمسی مدام از نداشتن جایی برای نمایش آثار هنریشان گله‏مند بودند.

وی افزود: دیدیم که تأسیس یک گالری استاندارد و امروزی در توان‏مان نیست و بودجه زیادی می‏طلبد؛ این شد که همین مکان را که یک انباری بود، تخلیه و رنگ‏آمیزی و نوسازی کرده و به شکل یک گالری موقت درآوردیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند ادامه داد: هر چند این گالری تا استانداردهای موجود فاصله زیادی دارد اما کار هنرمندان را به خوبی راه می‏اندازد.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از محمدصادق احدپور به دلیل یک عمر تلاش در عرصه هنر خوشنویسی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2568/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول