اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار سمنان:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز واجب جامعه امروز است

فرماندار شهرستان سمنان گفت: باید فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان نیاز واجب جامعه امروز بیش از هر زمان دیگری ترویج شود.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز واجب جامعه امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، حسن سعدالدین پیش از ظهر امروز در جمع کارکنان دستگاه‏‌های اجرایی شهرستان سمنان که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و کارکنان دستگاه‌های اجرایی در سالن اجتماعات تئاتر شهر سمنان برگزار شد، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گران‏قدر، راه‌‏گشای خدمت به نظام جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: باید راه، تفکر و اندیشه شهیدان را در عمل و در کارهایمان مد نظر قرار داده و در رفتار با مردم، شهدا را الگو قرار دهیم.

فرماندار شهرستان سمنان بیان کرد: شهدا ثابت کردند که می‏‌شود برای وطن، اسلام، حمایت از دین و آیین و اطاعت از فرمان ولی خدا جهاد کرد و جان خود را در طبق اخلاص گذاشت.

سعدالدین با بیان اینکه هفته دولت بهانه‌‏ای برای بزرگداشت و تجلیل مقام شامخ شهدای دولت است، گفت: شهیدان رجایی و باهنر دو فرشته‌‏ای بودند که در مدت کوتاه زندگی خود روند طولانی تکامل را طی و به سمت ملکوت با افتخار پرواز کردند و هم‏‌ردیف ملائک، پیامبران و ائمه اطهار قرار گرفتند.

وی افزود: شهید رجایی تمام هم و غمش، اعتلای دین اسلام بود و تمام زندگی‏‌اش را در جهت خدمت به مردم صرف کرد.

فرماندار شهرستان سمنان افزود: وجود چنین انسان‏های آسمانی بود که امام خمینی (ره) فرمودند «بهترین مردم ایران در این زمان هستند و حتی بالاتر از مردم دوران پیامبر (ص) هستند».

بعضی از مدیران شیوه رفتاری شهید رجایی را یاد نگرفته‌‏اند

فرماندار شهرستان سمنان با اشاره به اینکه کارمندان باید شیوه رفتاری شهید رجایی با مردم را الگوی خود قرار دهند، گفت: آن شهیدان درسی بزرگ به ما دادند که متأسفانه بعضی از مدیران یاد نگرفته‏‌اند و یا خوابند یا خود را به خواب زده‌‏اند.

سعدالدین افزود: باید برای آن دسته از مدیرانی که امروز و در این مراسم حضور ندارند، اظهار تأسف کرد.

وی افزود: متأسفانه مشاهده می‏‌شود که بعضی از مدیران هنگام ادای فریضه نماز اول وقت کار را ترجیح داده و انجام این فریضه را به وقتی دیگر موکول می‏‌کنند و این‏ها همان درس‌‏هایی بوده که شهدا در سخت‏‌ترین شرایط هم نسبت به آن بی‏‌توجه نبودند؛ اما اکنون مورد بی‏‌توجهی واقع شده است.

فرماندار سمنان گفت: کارمندان وظیفه‏‌ای سترگ در قبال مردم بر عهده دارند و در حقیقت موتور محرکه کشور در پیشرفت‏‌ها و حرکت به سمت جلو هستند.

دشمنان جرأت تعرض به آب و خاک ایران را ندارند

سعدالدین با بیان اینکه شهید رجایی پرورش‌‏یافته مکتب رسول‏‌الله (ص) و اسلام بود، بیان کرد: از دیگر ویژگی‏‌های برجسته شهید رجایی ساده‌‏زیستی، اخلاص در عمل و وی ولایت‏‌پذیری بود و خود را شاگرد کوچک امام خمینی (ره) می‏‌دانست.

وی افزود: باید فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان نیاز واجب جامعه امروز ترویج یابد؛ چرا که به واسطه فرهنگ گره خورده ایثار و شهادت با رهبری دینی است که دشمنان جرأت تعرض به این آب و خاک ندارند.

فرماندار سمنان گفت: دشمنان انقلاب و نظام در حقیقت از بمب هسته‏‌ای شهدای ما در هراس هستند و بنا بر وعده الهی با همین ترس هم خواهند مرد.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول