اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب خبر داد

بناب قطب تولید پیاز قرمز / برداشت 90 هزار تنی

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب گفت: شهرستان بناب قطب تولید پیاز خوراکی در استان آذربایجان شرقی بوده و بیشترین سطح زیر کشت و میزان تولید استان را دارا است.

بناب قطب تولید پیاز قرمز / برداشت 90 هزار تنی

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، جعفر صادقی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در سال زراعی جاری یک هزار و 700 هکتار از اراضی در منطقه به کشت پیاز اختصاص داده شده است، اظهار کرد: حدود 500 هکتار آن رقم زرقان (پیاز سفید) و یک‌هزار و 200 هکتار رقم قرمز آذرشهر است.

وی با بیان اینکه کاشت رقم زرقان از سال زراعی 89 - 88 در این شهرستان با سطح زیر کشت 1.5 هکتار آغاز شده و به علت دارا بودن خصوصیاتی از قبیل زودرسی، عملکرد بالا، مقاومت به آفت تریپس پیاز و خاصیت انبارداری مطلوب نسبت به رقم قرمز آذرشهر و ترویج کشت آن در منطقه، سطح زیر کشت این رقم به صورت قابل توجهی افزایش یافته است ادامه داد: در صورت تامین بذر آن در سال زراعی آتی، پیش‌بینی می‌شود حدود 1000 - 750 هکتار از مزارع پیاز منطقه به کشت این رقم اختصاص یابد.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بناب با بیان اینکه برداشت رقم زرقان به علت زودرسی از دهم مرداد و قرمز آذرشهر از بیست و پنجم مرداد ماه در منطقه آغاز شده است، افزود: پیش‌بینی می‌شود حدود 90 - 85 هزار تن پیاز در شهرستان بناب برداشت شود از این رو به زارعان پیاز کار منطقه توصیه می‌شود برای ثبات قیمت بازار و جلوگیری از کاهش آن از عرضه بیش از حد و همزمان محصول تولیدی خود به بازار مصرف خودداری کنند.

انتهای پیام/60004/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول